Hingsttips Weltmeyer och Sandro Hit ston

Jessica.B.

Trådstartare
Ska betäcka mitt Sandro Hit sto i år.Hon Har rör sig bra men hon är lite lång i kroppen och ganska mycket egen vilja. Vad skulle ni rekomendera att betäcka med.
E:Sandro Hit Ue:Glorieux Uue:Winrich

Har även ett Weltmeyer som ska betäckas. Hon rör sig bra men är tyvärr något kompakt med kort hals och ett sluttande kors.
E:Weltmeyer Ue: Prins thutch** Uue: Legat
Alla förslag är välkommna tänk bara på vad ni tror passar.

Sv: Hingsttips Weltmeyer och Sandro Hit ston

Spontant (utan att ha sett ditt Sandro Hit sto) så skulle jag säga att du ska leta efter en hingst som har mycket skritt, för det brukar vara det Sandro Hit-avkommor saknar (med några få undantag givetvis). De tenderar också att vara något korta i halsen så en hingst med en relativt lång hals skulle också vara bra.

Jag funderar på om Don Romantic kanske skulle kunna passa ditt Weltmeyer sto... Berätta gärna mer om dem och vad det är du vill få fram.

Mvh Sara

Spontant (utan att ha sett ditt Sandro Hit sto) så skulle jag säga att du ska leta efter en hingst som har mycket skritt, för det brukar vara det Sandro Hit-avkommor saknar (med några få undantag givetvis). De tenderar också att vara något korta i halsen så en hingst med en relativt lång hals skulle också vara bra.

Jag funderar på om Don Romantic kanske skulle kunna passa ditt Weltmeyer sto... Berätta gärna mer om dem och vad det är du vill få fram.

Mvh Sara

Weltmeyer stoet vill jag ska bli mer långlinjerad få lite mer vilja. Skulle vilja ha en liten större skritt och något större galopp. Hon har väldigt lätt för samlig. Och sedan vill jag ha lite mera högrest.
Den hingst jag har varit inne på henne har varit sir donnerhall. Berätta gärna mer om don r och varför du tror att han kan passa.
Sandro Hit stoet har jag varit inne på holstainen eller His H.
På henne vill jag ha en hingst som lämnar lite mer kompakta hästar med lite längre ben och som du skriver en bättre skritt då jag tycker hon kan bli lite markbunden. Hon har en bra trav med mycket svigt i steget och galoppen är rund och fin. Tyvärr så är hon inte inriden så jag kan inte säga hur hon är ridmässigt. Men hon har en naturlig resning. Hon har ganska mycket vilja som kanske kan tonas ner lite.
Mvh Jessica

Ditt Sandro hit sto, är egentligen mer öppen för ett större urval av dagens hingstar, men en Rubenstein son vore nog inte helt fel.
Valet är som sagt stort, lycka till.

Weltmeyer dottern, är det svårare med då jag själv har ett sto med honom som farfar vill det till att man hittar en hingst som är högrest finlämmad med en mkt bra ridbarhet och jag har valt Channon 1082 till mitt sto.
Kanske det vore något för ditt sto ?

Hallå!
Nu närmar det sig! Snart är det dags för en liten fölis. S har blivit rundare och kraftigare i övrigt. Jag skulle nog tycka att His Higness eller First Wisch skulle vara intressant att lägga på henne i år. Det blir ju lättare när vi vet vad det blir för en i år! Vi hörs! J

Du har fått pm!

Lite OT, men varför skriver man såhär? TS lär ju märka att hon fått PM ändå (står ju på förstasidan), och det kan ju rimligen inte intressera någon annan än henne? Ren nyfikenhet, jag bara undrar.:)

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: Jealle
·
A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 388
Senast: Atida
·
S
Avel Har nu pga olika omständigheter beslutat mig för att låta betäcka mitt sto och behöver hjälp med val av hingst. Stoet är e: Maraton ue...
Svar
11
· Visningar
2 212
Senast: Ecs
·
Avel Sitter och planerar lite inför våren..... kanske lite tidigt att tänka på hingst redan nu, men jag vill vara alldeles säker innan det är... 2
Svar
24
· Visningar
2 392
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hitta rätt bett till travare
  • Lymfangit