Hingsttips(svenska godingar med äldre stam främst;)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BREA
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hingsttips(svenska godingar med äldre stam främst;)

Låter lite gammalt, tycker jag? Amiral och Bernstein är döda, Rambo är en fin hingst som vad jag har sett ger en snygg och modern typ. Black Coffee har i mitt tycke mycket framben, men inte så mycket mer. Gigolo förutsätter att man gillar Guinness temperament, som kan vara lite speciellt.

Rambo har en mindre och ädlare son, Hermes, som kan vara en idé.

Bernstein är ju som sagt död, men Bocelli kunde vara ett alternativ till det första stoet. Han har visserligen utländskt på fädernet (Don Shufro), men mamman är helsyster till Bernsteins godkända son Ravell. Så då får du en ädlare och modernare variant av Bernstein med en dos utländskt blod av bästa märke.

Gilla du Black Coffee kanske Lambourghini kunde vara ett bättre alternativ, samma pappa men mer allroundbegåvad. Inte riktigt lika grov och bastant som Black Coffee heller.

Saigon som du redan fått tips om kunde vara ett bra alternativ till det första stoet tror jag. Briars son Biggles (som sägs ge mildare temperament än sin far) kunde kanske vara något för araben? Briar är en av de hingstar som ger störst avkommor i svensk avel, så ur den aspekten kunde det ju vara värt att titta på den grenen av Utrillolinjen.

Biggles var ett hett tips att kolla lite extra på då jag bestämde mig ganska snabbt för att det var ett bra val för araben.:laugh: Så om allt går bra nu tittar det ut en anglo nästa år:banana:

Jag gillar black coffee väldigt mycket men att han är lite grov har du rätt i. Alltså kanske inte smartaste valet till mitt sto e,anart som även hon inte är så högrest.

Men ni som sett black coffe live? upplever ni honom som "kompakt" exteriör mässigt eller tvärtom?
Jag tycker att beskrivningen "kompakt" tillsammans med högrest är positivt men det kanske det råder delade meningar om. :grin:

Tänkte också förklara att det kommer förhoppningsvis även ut en liten krabat här e,Master nästa år så kändes tråkigt att få halvsyskon.

Oj måste tillägga att bernstein är död precis som du säger, men hans simmare fins fortfarande i frysen minsann:angel:

Och att det låter lite gammalt är poängen:love: hihi:banana:

Om du kikat på Bernstein kanske hans son Ravell kan vara nåt? Mycket fullblod men jag vet inte hur han nedärver storlek.

Biggles var ett hett tips att kolla lite extra på då jag bestämde mig ganska snabbt för att det var ett bra val för araben.:laugh: Så om allt går bra nu tittar det ut en anglo nästa år:banana:

Hur kan Biggles + Arab bli en Anglo ?? :confused:

Har du kikat på Zuidenwind eller Figaro. Har själv använt Zuidenwind på ett av mina ston i år. Hennes stam, Kaliber - Neapel - Unesco.

Hur kan Biggles + Arab bli en Anglo ?? :confused:

Äsch nu blev det fruktansvärt fel,tur att du sa till:D jag vet att en anglo bara är arab*fullblod men jag skyller på att jag är trött när jag kallar ett halvblod+arab för anglo:cool::eek: korkade jag:angel:

Så dum är jag ibland, haha:angel:

pic_show_id27878590.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id27878590.html

Jag tyckte det kunde vara kul att visa upp en bild på henne:D Men vi kom inte på förrens efter bildtagningen att hon stod i nedförsbacke så ser kanske lite konstigt ut:angel: hoppas jag ni har överseende med alltså:grin:

Senast ändrad av en moderator:

I flocken där min -08 går så går det ett sto e. Hermes. Hennes mamma går också där. Mamman är en riktig bit av gammaldags modell! Hennes avkomma ser jättetrevlig ut, lätt, rör sig bra och har ett otroligt trevligt temperament. Den är den enda man kan ha i ryggen utan att behöva vara orolig :devil:

Okeanos finns också. En mycket snygg hingst. Han finns på Tullstorps hemsida
har själv ett "gammalt" hbl-sto med svenk stam (Pontus-Maraton) som jag ska betäcka nästa år.

Liknande trådar

Avel Nej, jag kunde inte undgå att fråga här - "stamtavle-nörderi" är lite för roligt! :D Red en mycket fin äldre SWB dam idag. Hon är född...
2
Svar
32
· Visningar
5 818
Senast: Trissa
·
Avel jag funderar ju fram å tillbaka på vilken hingst jag ska ta till mitt sto. don romantic kom jag fram till att jag gärna skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 650
Senast: Mabuse
·
Avel Om allt går som det ska kommer mitt sto betäckas nästa år. Jag kommer att använda detta år till efterforskningar (BLUP, stamtavlor...
2
Svar
27
· Visningar
2 011
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka