"Hingstnacke" på sto

B

burton

Hur sjutton kan en märr få en sån jättenacke utan att vara det minsta fet? Eller ens vältränad.
Det står ett jättegulligt sto en bit från oss av lite grövre modell,(bergis nån korsning) hon är i fint hull och ser så mysig ut. Men jisses vilken nacke hon har!

Den är inte av denna världen, om jag bara hade en bild alltså!
Snacka om kvarnhjul modell större.
Någon som vet hur det kan komma sig? För man kan alltså tro att detta är en mycket rejäl hingst när man bara ser framdelen.
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Mitt russ har en enorm nacke, har fått många fina kommentarer om min "underbara hingst,å vad snygg han är " ;) lite förvånade blir dem när man säger att "jo,men det är faktiskt ett sto" :)
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Det kan vara en sk fallnacke som hästar får efter långvarig avlastning av tex framben eller dylikt. Då sätter de kompensationsmuskler i nacken och det ser ut som rejäl hingstnacke....
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Min ponny har det. I hennes nacke är det fett inlagrat. Detta beror på att hon har en sjukdom som heter Cushing. Hon har också fettbulor över ögonen.

/Maria
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Mitt sto får hingstnacke när hon är hög dräktig. Hon samlar på sig fettet i nacken. Ser ganska roligt ut eftersom hon är så lätt i typen för övrigt!:D
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Det är ju möjligt att det här stoet också varit dräktigt och behållt sin fina nacke efteråt.
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Jag tror inte hon haft fång. Hon har varje sommar gått på rejält fint bete utan att bli nåt överviktig.
Hade hon fått fång skulle vi ha märkt det eftersom vi åker förbi varje dag och hon alltid haft den hagen.
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Hi hi, det låter kul. Men om man kastar en blick under magen på hästen innan man säger nåt så ser man ju vad det är för "sort" och slipper göra bort sig.

Men då finns det alltså fler ston som fått rejäla nackar utan nån större anledning.
Det här stoet vid oss är riktigt fint, hon ser trevlig ut med den kramgoa halsen.
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

ja, jag blev lite ställd. Hon bara - ååå vilken snygg hingst. Man riktigt såg hur stolt han var när han kom ur transporten, vad heter han? vem är han efter?
jag bara: öööööhhhhh...det är ett sto..
Hennes min, hon bara typ - jaha, men hon är jätte fin :)
tack tack, säger man väl då :bow:
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Ja, de tyckte ju iaf att din häst var fin - och det är ju nästan huvudsaken.:)
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Mitt ena sto har tränats upp till msv dressyr och satte muskler väldigt lätt, så efter att hon slutade tränas och sattes på lösdrift så behöll hon sina fina nackmuskler fast de är omgärdade av fett också :crazy:

Men fint ser det ut!
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Det kan vara fel på kromosomerna så det här stoet är en "det", då kan de se ut så.
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

... min syrras häst har oxå en RIKTIG hingstnacke...., lätt å sätta muskler där -tror jag.., medans en annan får kämpa ör att bli av med min lilla pärlas underhals:crazy:

fast när jag tänker efter så har den hästen (endast 4) varit lite små tjock-inte fet utan bara lite rund om magen, typ sen hon red in.., tror iofs inte det är fång men galet vilken nacke hon har:eek:
 
Sv: "Hingstnacke" på sto

Hej har haft ett russ på foder som åxå hade REJÄL nacke å hållning. Hon är stor åxå ca 133cm , inga som helst problem med fång lr likn. antar att hon åxå var född sån.
Rejäl svensk hästras som skall klara väder och vind för det verkade som att hon samlade fett kring kamroten :rofl:.

"värre" e´det med min vallack som många sagt: "ååååh så söt hon e´, så feeeeminin" :mad: jag som vill att han ska vara lite manlig i af :smirk:
 

Liknande trådar

F
Avel Leker lite med tanken om att betäcka mitt sto kanske till våren eller nästa år. Så vad kan ni ge mig för tips, fick avliva mitt...
2
Svar
28
· Visningar
2 374
Senast: gragge
·
H
Träning Har precis köpt ett 12-årigt sto och idag tänkte jag att jag skulle börja träna lite NH med henne. Men det gick inte direkt som väntat...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: XABC
·
E
Hästvård Hästen, en Nordsvensk Brukshäst, sto, 21 år, normalt hull, frisk och pigg, spårklippt (se bild), i övrigt 3 cm tjock päls och en rejäl...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: Shiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp