Hingsthjälp!

Evergreen

Trådstartare
Vilken hopphingst skulle ni rekommendera till detta stoet:

Missque.jpg

En något större och mer högrest avkomma önskas, med bättre halsansättning. Ej för kort rygg!

Bilder på stoet:
http://i11.photobucket.com/albums/a198/s0lsken/Precious horses/P1010475.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a198/s0lsken/Precious horses/P1010313.jpg

Vad tycker ni?

(och ja, jag vet att jag hade en liknande tråd framme för ett tag sedan, men jag lyckas inte hitta den...)

Sv: Hingsthjälp!

Har hon haft föl tidigare? Vad har hon gjort? Hur är hon i temperamentet? Hur hoppar hon? Hur rör hon sig (om det spelar roll). Vad förväntar du av avkomman? Svårklasshäst eller hoppyhäst? Osv ;)
U

Eftersom jag haft hästen ett tag så slås jag först av Feliciano pga hennes temprament och van som ligger bakom. Men ska fundera lite mer :)

Nej, hon har inte haft föl tidigare. Skulle haft med Last Liberty nu i sommar med fick abortvirus & kastade.
Hon har tävlat hoppning (1.20/1.30) rör sig hyfsat, stor galopp! gång som räcker till ca. LA nivå i dressyr.
Avkomman är tänkt att bli en trevlig tävlingshäst i främst hoppning, dock ej på någon elitnivå.

Ok, nu har jag funderat lite mer (satt tom med hingstkatalogen ett tag :)) och jag håller fast vid Feliciano!
Mkt bra temprament, ger förhoppningsvis lite mer storlek och eftersom hon är så pass lätt så tror jag de blir jättebra :)
Issac kanske du vet är efter Feliciano-Ralmé.
Hon själv har ju en mkt fin teknik och väldigt bra galopp, och bevisligen kan filles avkommor hoppa stort och är coola i huvudet vilket jag tror är väldigt viktigt på henne!
Ser nästan honom som de optimala valet till henne :)
(jag skulle köpa hästen!)

Liknande trådar

Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 546
Senast: Stina12
·
Gnägg Vilken färg har min häst? Han är reggad som fux, men jag har sedan det att han blev "vuxen" alltid tänkt på honom som isabell. Men...
Svar
19
· Visningar
9 556
Senast: Lavinia
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt sto och funderar på hingst.... Stoet är 148 cm, har bra överlinje, mycket bra kors, länd, lår, bra ben och... 2
Svar
34
· Visningar
4 419
Senast: sorbifolia
·
Avel Vad anser ni om benställningen på denna häst? 4-år 3-år 2-år Han är utställd som 2 och 3 åring och även visad på... 2
Svar
21
· Visningar
5 772
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka