Hingsthjälp, ytterligare en

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 285
P

prallan

Har hittat ett häftigt sto, ser ut som en för stor Welsh, finmejslat huvud, kort rygg, stor rumpa, perfekta ben och hovar, hoppar som en katt, lite liten.
E.Athtlet Z
UE. Lespanto UEE. Ladykiller xx
UUE.Farnese UUUE. Cottage son xx

Kom med förslag:banana: , min favvo gick i stöpet:(

Sv: Hingsthjälp, ytterligare en

*kopierar från den låsta tråden på avel*

Looping kan kanske vara ett alternativ då, han är väldigt nära släkt med LL och står i Sverige, liksom Loopings pappa Lancier? Lancier är väl också bland de mest prisvärda hingstarna.

Ett annat alternativ är Landor S, som lär ska vara väldigt fin (e: Landadel), men är ganska dyr. Står i Tyskland.

Jag är på väg till stan bara för att köpa hingstkatalogen! Men kom igen nu, mer förslag gärna med motivationer! Som sagt i annan tråd har jag tittat på Hip Hop och Cagancho, vad sägs om dem?

Callahan då? Någon?

Är tveksam till Callahans exteriör.Föreslår Radiator,titta du lite extra där.Tillför storlek,kapacitet och korrekt exteriör.Moderna avkommor,verkar som du vill ha det bla eller?

mvh/barb

Radiator verkar helt ok, det står bara inga prisuppgifter, sitter på jobbet så jag kan inte ringa.
Vad tänker du om Hip Hop?

Radiator verkar helt ok, det står bara inga prisuppgifter, sitter på jobbet så jag kan inte ringa.
Vad tänker du om Hip Hop?

Kan väl inte säga annat att HH är fantastisk,mer alert än pappa verkar det som.Vet inte hur HH nedärver sig typ/storleksmässigt bara.

mvh/barb

Det är sant, men det känns lite som jag kan 'lita' på stoet ;-) Casa Grande då?

Senast ändrad av en moderator:

Just det , UE. är Lepanto, int Lespanto:o

Har lusläst hingstkatalogen och har

? på : Acacio, Chess, Empire, Lambourghini, Magini, Tornesch, Goldmine xx, Ludwigs Champion, Niveau, Szkopul, Fetcher N

och

* på : Casa Grande, Hip Hop, Lancier, Radiator, Homme d'Honneur xx, Cartier

Så, kom igen nu!:banana: :bow: :rofl:

? på : Acacio, Chess, Empire, Lambourghini, Magini, Tornesch, Goldmine xx, Ludwigs Champion, Niveau, Szkopul, Fetcher N

och

* på : Casa Grande, Hip Hop, Lancier, Homme d'Honneur xx, Cartier, Looping

Radiator fick gå när jag kollade priset:cool: Känns som HH och Looping är starkaste kandidater. CG har jag läst lite om här, Lanc. bor på Öland, HdH vet ej om hon passar med fullblod och Cartier har inte levande fölavfgift

Snälla ni, HJÄLP

Senast ändrad av en moderator:

Men Maria, här händer det saker ser jag, Nea ska hem??
du har köpt ett till sto?

När ska vi ses??????:)

Tornesch är jag väldigt förtjust i av de du nämde, men funderar på om han passar storleksmässigt.

Hip Hop låter som ett spännande alternativ tycker jag, men Fetcher upplever jag rör sig bättre.

Halloj! Jo, Nea får komma när fölis är klar, kanske aug. sept :) . Hinner inte fixa hage till henne el, fölbox.
Elanca är dräktig med QE, så henne kommeer jag ev. få köpa loss vid nyår, men betäcka nu när hon har fölat i slutet av juni. Ville ha Lucky Point på henne men han åker i mitten av juni:(
Vi flyttar lite hela tiden, men natten 24 april är min sista arbetsdag härnere, sen bär det upp för gott:banana: Du får jättegärna komma och hälsa på!

Kanske ska kolla upp Tornech lite mer:)

Nu har jag snöat in på Fetcher N, kommentarer?

Jag skulle ta något lite smidigare till ett såpass smidigt sto. Feliciano-Cortez-Utrillo borgar visserligen för kvalitet, men det är ju inte spänst-och-elegansklubben direkt. Hip Hop verkar som det bättre valet om du vill ha Feliciano-blodet, han har ju mer egna resultat också.

Vad är det som gör att du fastnar för Fetcher?

Hejsan!
Jag håller med om att Hip Hop är en trevlig häst men tänk om det kommer ut en sån kallblodshäst som feliciano gärna medärver. Har varit med om det på många olika ston. det är inte så kul. Callahan tycker jag är en riktigt fin hingst med mkt fin stam. Och otrolig ridbarhet trots sin ringa ålder. dessutom kompletterar han höjden på ditt lite mindre sto. Bara en tanke.... ;)

Tja, bruksprovssegrare mm:D Nu funderar jag mest på Homme d'Honneur. Jag tror fullblod blir väldigt bra på henne. Ev. Roven

Critan: Jag är osäker på hans haser:crazy:

jg tror ej att HipHop ger grovt..han har fått fina fölisar vad jag förstår. Han har ju electro o Voltaire bakom sig oxå som ju ger bra hopphästar!!! Jag skall hålla ett getöga på hans avkommor tils det är dags att välja hingst. Tycker ej om grova hästar o gillar ej de Ircomarcoavkommor jag ridit om de ej haft mkt fullblod i sig, men här tror jag att han ligger på exakt rätt avstånd:D !! Jag gillar dock verkligen Irco Marcohästars attityd o hopförmåga!!!!

Annars tror jag Cartier, Empire o Sheraton är fina hingstar!!

Har du bild på stoet?

Camillla

just nu är jag inne på Roven och Callahan då hon har bra ben, men HipHop är alltid närvarande:D

Cartier har lite kort hals för henne, Empire är bara 164, och Sheraton finns inte i katalogen
Tyvärr har jag ingen bild

Liknande trådar

P
  • Låst
Avel Har lagt liknande på hoppavelsidan, men jag hoppas på fler svar här, så en mycket Vänlig Ameo kan väl ta bort den på hoppavelsidan:)...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka