SLD
Trådstartare
Då mitt halvblodssto står långtidskadad (ligamentsskada efter bus i hagen) och vi inte riktigt vet när eller om hon blir bra har vi börjat fundera lite på att betäcka henne till våren.
Stoet i fråga är 5 år e Camaro M - Sankt Gotthard - Bacardi. Bedömd med 45 poäng som både dressyr- och hopptalang på 3-årstestet 2006.
Hela stammen och blup finns nedan för den som är intresserad:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/156017-first-fidelity-swb
Hon har tävlat 1,00 m felfritt, hoppad något högre på träning. Var på väg ut på riktigt då skadan kom i maj.
Hennes fördelar: Oerhört hoppvillig, bjuder alltid och har aldrig stannat på ett hinder, bra galopp, lätt i typen, snäll och trevlig, trevlig modell.
Hennes nackdelar: Något lättstressad och "stissig" vilket går ut över gångarter och ridbarhet, skulle behöva lite mer ryggverkan i hoppningen.
Jag vill ha en hingst med bra hoppteknik med bra ryggverkan, bra gångarter(främst trav), bra(lugn) i huvudet, utan för mycket massa och konkurrenskraftig stam(utifall jag blir tvungen att sälja avkomman). Stoet är 172 cm, så helst inte en hingst över där, vill helst ha avkomman mellan 165 och 170, men hellre lite större än lte mindre.
Jag har inte hunnit titta så mycket själv, utan tar tacksamt emot alla förslag.
För ni ska kunna bilda er en bättre uppfatting kommer lite bilder nedan.
3-årstest
Dålig extriörbild från juni (strax efter skadan kom)
Dressyrträning februari 2008
Dålig hoppbild, den enda jag har
Stoet i fråga är 5 år e Camaro M - Sankt Gotthard - Bacardi. Bedömd med 45 poäng som både dressyr- och hopptalang på 3-årstestet 2006.
Hela stammen och blup finns nedan för den som är intresserad:
http://www.blup.se/sv-SE/horses/156017-first-fidelity-swb
Hon har tävlat 1,00 m felfritt, hoppad något högre på träning. Var på väg ut på riktigt då skadan kom i maj.
Hennes fördelar: Oerhört hoppvillig, bjuder alltid och har aldrig stannat på ett hinder, bra galopp, lätt i typen, snäll och trevlig, trevlig modell.
Hennes nackdelar: Något lättstressad och "stissig" vilket går ut över gångarter och ridbarhet, skulle behöva lite mer ryggverkan i hoppningen.
Jag vill ha en hingst med bra hoppteknik med bra ryggverkan, bra gångarter(främst trav), bra(lugn) i huvudet, utan för mycket massa och konkurrenskraftig stam(utifall jag blir tvungen att sälja avkomman). Stoet är 172 cm, så helst inte en hingst över där, vill helst ha avkomman mellan 165 och 170, men hellre lite större än lte mindre.
Jag har inte hunnit titta så mycket själv, utan tar tacksamt emot alla förslag.
För ni ska kunna bilda er en bättre uppfatting kommer lite bilder nedan.
3-årstest
Dålig extriörbild från juni (strax efter skadan kom)
Dressyrträning februari 2008
Dålig hoppbild, den enda jag har