Hingstförslag!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gungas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 007
G

gungas

Vi drömmer lite om att betäcka vårt lilla 8-åriga sto till våren eller nästa vår. Hon är e. King Marco u.Utopi eu. Utrillo Man hittar Piaff på mammans sida. Vårt sto är 160 cm lite av den gamla typen ngt lågställd. Rör sig trevligt och kan även hoppa. Hon har placeringar tom LA dressyr. Lätt för samling och en enorm arbetsvilja. Vi kan inte riktigt bestämma oss för om det ska vara en dressyr eller hopphingst. Kanske hopphingst som rör sig mycket bra. Tacksam för tips!

Sv: Hingstförslag!

Och så har hon ju en halvbror som tävlats i svår dressyr!

Kanske en gångartshingst som inte hoppar alltför dåligt?

Försökte hitta mamman på asvh-s sida i hopp om att hitta stoet och brodern, men det gick inte alls.. Vem är pappa till halvbrodern?
U

Halvbrodern är den godkände hingsten Pierre e Ismir, numera exporterad till USA.:(

Halvbrodern är den godkände hingsten Pierre e Ismir, numera exporterad till USA.:(

tack för era svar, det är ju förbenat trist att så mycket försvinner utrikes.. Vill minnas att jag tyckte det var en trevlig hingst efter vad jag sett in hingstkatalogen.
jag hittade inte det stoet när jag sökte, har väl fel teknik..
U

Etttips när man söker på asvh är att alltid lägga till % efter stoets namn. En del av hästarna är inlagda med stofamiljsnummer som en del av namnet och då får man inte upp hästen om man bara söker på namn.

*Fiorano-som tycker att asvh borde byta webdesigner*

jag försökte faktiskt korta ner namnet o sätta %, tycker att det brukar lyckas, men jag var kanske inte ihärdig nog helt enkelt ;).. Visste inte att de satte stofamiljsnummer som en del av namnet, det låter lite halvdumt. Tycler det är synd att sidan inte kan funka lite mer som paaren..what ever, den hollänska, när det gäller att söka familjemedlemmar. Finns en del att önska på asvh-sidan egentligen, även om jag använder den ganska flitigt. Hmm hittade en annan sida som räknade ut fullblodsprocent också..kanske att det var den hollänska förresten. Det är spännande detta med att man kan göra en tillfällig sida och hypomatea lite för att kolla ev linjeavel, fullblodsinslag etc. Men oj detta blev en annan diskusion..

Jag önskar att jag kommer att köpa ett vettigt anglo- eller engelsktfullblodssto att ha i avel en vacker dag när jag inte inakorderar.. Verkar som det finns massor av intressanta hingstar att välja mellan helt plötsligt.. Fast jag klagar inte nu heller, det kunde ju vara svårare..
U

Liknande trådar

Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 186
Senast: Långnos
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 580
Senast: smulan87
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka