hingstföl

P

Pysen

Jag vill ha boktips om hantering av hingstföl. Jag har nu ett hingstföl på 9 mån. Jag har ännu inga problem med honom. Han står fastspänd i stallgången vid rengöring. Leds bra i grimma. Hovslagare inga problem.
MEN han är rädd för vatten!!!!!
Jag vill ha tips om hur jag kan vänja homom vid vatten. Han är gräligt rädd för vatten!!! Tack på förhand

Sv: hingstföl

Fast det är ju inget som är specifikt just för att det är en hingst. 90% av alla hästar jag stött på är rädd eller har obehag av vatten mer eller mindre. Tror inte det finns någon bok just för hingstföl, men vilken föluppfostrans bok som helst borde ju funka. Men ang vattnet, är det när du tex spolar vatten på benen ? Eller vad ? Det handlar ju enbart om träning och träning om det gäller spola ben.

Sv: hingstföl

hej mynta

Mitt hingstföl är generellt rädd för "allt"vatten.... En regndroppe från plåttaket
på ryggen kan få honom att studsa undan. Hatar när jag kommer med svampen och ljummet vatten. Men som sagt jag skall följa ditt råd att träna, träna träna.......

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 752
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: tuaphua
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 413
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 218
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama