Hingsten Lucky Light

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 3 821
W

wannehavefun

Vem är det? Vad gjorde han? Hur var han? Är han godkänd?
Tacksma för svar!

Sv: Hingsten Lucky Light

Åh, han är SÅ fin.
Har haft en unge efter honom som bedömdes med 52 p som föl, tyvärr hade han en missbildning i ett framben och fick tas bort som 1,5-åring (min unge alltså).

Lucky Light e.Lagano- Marmor var A-premierad i Sverige och Elit i Danmark. Exteriörpoäng 99889=43 p.
Han var plac i svår hoppning och jag tror att han även tävlades en del i Msv dressyr i Sverige. Har lämnat både gångarts och hopptalanger, även om han kanske mest är använd som hoppförärvare.
Gick till Holland? 2002, synd på en mkt fin hingst. Har också för mig att det var dålig dräktighet på honom på slutet.

Okej tack, är intresserad av ett sto efter honom. Hon är 13 inte jätte hopputbildad, men kul att vet att det finns i generna, även bra om man ska ta föl någon gång eller om man ska sälja så småningom, du har ingen bild??

Tyvärr ingen bra (förstår inte att man är så dålig på att ta kort), men sätter in en ändå. Han är ca 10-12 mån på bilden, och man börjar se att höger fram ser märkligt ut.

File0016.jpg

Han är tillbaka i Danmark tror jag :p

Till ts:

Har ett sto efter honom, f. 1998 ue. Democritos. Köpte henne i sommras.
Hon har gått som dressyrhäst typ hela livet (gick Falsterbo i dressyr som 5-åring) förutom under den perioden hon varit skadad, så nu jobbar vi på att dressyren ska komma på plats igen och så har vi börjat hoppa. Hon hoppar än så länge kanon för att inte ha hoppat så mkt innan i sitt liv, men hon har väl hoppning i generna ;)

Bild på mitt sto:
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/04070000-04079999/640x480/4077070.jpg

Bilder på Lucky Light:
5344765.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/05340000-05349999/640x480/5344763.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_1/05340000-05349999/640x480/5344764.jpg

Senast ändrad:

Jag kommer aldrig att glömma Kyras avskedsföreställning på Flyingedagarna! Sista året hon var på Flyinge så red hon Lucky Light i showen, en dressyruppvisning. De hade lämnat kvar en stor oxer från numret innan, gissingsvis på GP-nivå (ca 160 cm). När hon visat klart alla "krumelurer" (jättefint) så hoppade hon plötsligt, utan förvarning, över oxern i full galopp på vägen ut. Gissa om publiken ååååhhh:ade!!! I dressyrsadel ska tilläggas!

Vad jag har sett lämnar Lucky Light mkt ädla och vackra avkommor, de verkar ha ett gott lynne också. Är bara att rekommendera!

Vad kul att han fick en tråd.

Han är en av mina favorithingstar.

Jag har förhoppningar om att han kommer tillbaka......

Såg en jättefin Lucky Light-avkomma, ett sto, på treårstestet i Mörtbol för ett par år sen, dubbeldiplom och hoppade som en katt. Uppfödaren finns här på Buke, kommer inte ihåg nicket bara.

Ja.. Har kollat på en del danska hingstar och de ligger inte alls högt.. Tycker jag. Tydligen så betalar mna allt när man hämtar stoet, och då får man skaffa fosterförsäkring själv. På Blue Hors hemsida finns det en massa fina dressyrhingstar som inte alls är speciellt dyra (en var lite dyr). Funderar på om priserna är lägre i Danmark över lag?
Ulrika

Ja priserna på betäckning är billigare över lag i danmark, det finns en stor skillnad mellan oss och danmark och det är att avel är subventionerad av staten något som sverige gärna får ta efter....

Ja priserna på betäckning är billigare över lag i danmark, det finns en stor skillnad mellan oss och danmark och det är att avel är subventionerad av staten något som sverige gärna får ta efter....

Danska staten är kanske inte så dum ändå ;). Kan det vara en nyckel till att det går så fort frammåt i danskarnas avel tro?
Ulrika

jaha, intressant!!! Är det många av er söderbor som åker över sundet och inseminerar?:idea:

Ingen aning om det, jag vet någon som åker till Tyskland, har för mig att de snackade om någon fantastisk hingst som stod i Danmark som de ev skulle åka till för något år sedan. Jag vet iallafall en här på Buke som haft sitt sto i Danmark på insemination, men jag vet inte om det är fler.
Ulrika

Jag har ett sto född -99 efter Lucky Light. Hon har lite humör, men är snygg och framåt.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 937
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Sytråden del 4
  • Säkerhetskontroll på hus