Hingsten Heartbeat.

kopparberg

Trådstartare
Han står ju inte med i hingstkatalogen, men kollar man på hästaks hemsida så finns han ju där till avel.
Hur går det ihop?
kopparberg - nollställd i avel

Sv: Hingsten Heartbeat.

Jodå hans finns med i hingstkatalogen men han finns på de gula sidorna där alla sperma import hingstar finns med.

Så vitt jag förstått så kan man få sperma på tappningsdagen om man seminerar hos Hästak alt möter upp deras bil och får sin sperma där, annars får man den dagen efter.

Jag fick sperman samma dag han tappades, Hästak levererade till min station direkt (Flyinge), kvaliten var mkt bra och stoet blev dräktigt på en seminering. Fått ett superfint hingstföl. fux, bläs och 4 vita strumpor. Han har fantastiskt fin framdel med en vacker halsansättning och ett vackert huvud. (kan tyvärr inte lägga in bilder, vet inte hur man gör...), Men jag kan varmt rek HeartBeat till andra.

vad hade du för sto åt honom för att få den typen av avkomma och hur stor tror du den kommer att bli?

vad hade du för sto åt honom för att få den typen av avkomma och hur stor tror du den kommer att bli?

det är jag oxå nyfiken på... hur stort är ditt sto?

skulle gärna vilja se bilder på din avkomma.. du måste lägga upp bilden på en sida på Internet innan du kan lägga ut den här, maila gärna bilden till mig så fixar jag det åt dig!

kopparberg: vad för sto är det som du har? jag funderar lite på att använda Heartbeat till mitt sto.. :laugh: han är ju en otroligt fin hingst alltså :love:

Stoet är 163 cm e. Irco Marco662- Crown Pointxx-Qantasxx. Är själv väldigt ädel med vackert huvud och välansatt hals, ser inte ut som en typisk IM häst. Fölungen har väldigt långa ben och jag skulle tro att han blir ca 167-170 cm.

Det är hästen på min avatar. Men det kanske inte syns så väl hur hon ser ut.

Hon är en Brandenburger e:Drosselbart-Jirko. Hingstar jag aldrig hört talas om. Så fördelen är ju att jag kan välja vilken hingst jag vill när jag väl betäcker, det kommer ju inte "krocka" ngt i stammen.

Hon är högbent och rätt lätt i typen. Ngt kort hals men ok ansättning och i övrigt ok korrekt i kropp och ben. 170cm hög, ordinär gång, tävlat 1,30 med plac. Och ett fullkomligt fantastiskt temperament! :love:

Jag är lång, jag måste ha en häst med höjd runt 170, och avkomman får inte bli lättare i typen än vad hon är. Så jag letar ju gärna hingstar som är lite högre i mankhöjd, och de får inte vara för ädla i typen heller.
Och just Heartbeat har ju ngt så fantastiska poäng och meriter på det han gjort! Och en superstam.

teknisk som jag inte är...så skall jag försöka fixa bilderna i helgen och maila till dig...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Nikan
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: athena
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka