Hingsten Calyptus

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare jiowana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 257
J

jiowana

Någon som känner till eller vet vem hingsten calyptus är? vet inget mer om den härstamning eller så borde va hannoveranare eller ngt..:bump:

Sv: Hingsten Calyptus

Han finns inte med bland verksamma hingstar i Hann.förb. Vet du om det är en gammal eller ung hingst?

Den enda hingst med detta namn jag har hittat på internet är i den schweiziska rasen freberger som är en lättare kallblodshäst ....:confused:

hejsan! okej men kan du ej visa den infon du fick endån :P:d

Nä de är ej calypso jag kan mycket om hingstar.. men Calyptus är svår att hitta:s

Jag vet mycket lite om tyska hingstar som inte är "stora" eller har väldigt betydelsefulla för den internationella avelnaveln.
Så där vet du säkert mer än mig. Calyptus finns dock att hitta på nätet om man söker.
Cyllene eller Cissiny vet säkert mer om den här.
Calyptus -88 tillhör stam 3558 och är e Calypso I- Fridericus. Det fick jag när jag Googlade honom. I övrigt så hittar jag tunt på honom, men i aveln har han inte lämnat några större spår efter sig.
Som sporthäst är det inte heller troligt att han gjort något särskilt. Hittar inga resultat. Han kan dock ha ett annat sportnamn, men hittar inget som passar när man söker på stammen heller.

Mvh

Calyptus e Calypso I - Montreal är född -90 (intagen i aveln -93) hos Sönke Wilhelm Thamling. Ägare är Manfred Duschk Pferdehof.
Calyptus är en Holsteiner, har själv tävlat ihop 462 euro och avkommorna 4211 euro. Han har sammanlagt haft 12 tävlande avkommor registrerade, under -06 hade han fyra avkommor som tävlade och då i klass A och L (-05 var de tre st i samma klasser).
Han har inte lämnat några godkända söner och inga stambokförda ston.

Hejsan! Va rolig att du hittade så mycket.. vart hittade du den infon ;):idea:

Calyptus e Calypso I - Montreal är född -90 (intagen i aveln -93) hos Sönke Wilhelm Thamling. Ägare är Manfred Duschk Pferdehof.
Calyptus är en Holsteiner, har själv tävlat ihop 462 euro och avkommorna 4211 euro. Han har sammanlagt haft 12 tävlande avkommor registrerade, under -06 hade han fyra avkommor som tävlade och då i klass A och L (-05 var de tre st i samma klasser).
Han har inte lämnat några godkända söner och inga stambokförda ston.

Du har ingen aning eller kan kolla upp varför Calyptus blev kval. hingst?

De flesta uppgifterna hittade jag i Jahrbuch Zucht. Ska se om jag kan få fram mer, men i J Z står det inte mer.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 378
Senast: Bee
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
775
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka