Hingstar utan Utrilloblod?

Thesen

Trådstartare
Finns de överhuvudtaget??
Svenskfödda alltså (i alla fall svensk stam i 2 led)

Verkar som att Utrillo finns överallt. Därmed inte sagt att han är dålig, men det blir ju lite tjatigt :D

Så alla hingstkunniga, hjälp mig!

När jag betäckte -92 så var frågan definitivt berättigad..
Numera finns ju MASSOR av hingstar utan Utrillo i. :)
Frågan är bara varför du vill att de ska vara svenskfödda? Det är ju samma blodslinjer i de flesta hingstar oavsett var de är födda...

Men för att nämna några som går in under dina kriterier någorlunda:
Billy Boy
Brigadör
Dardel
Dirco Hästak
Hubertus
Lambourghini
Lemon
Lord Alberth
Niklas
Nostradamus
Passepartout
Stanford
är de jag hittar, där ag vid snabb genomgång inte ser nåt Utrilloblod och där åtminstone mödernet är svenskt i flera led. Och pappan har i alla fall verkat i Svensk avel.

Nja, jag var mer nyfiken, har ingen häst att betäcka :)

Tack så mycket för svaret, kul att veta att det finns ett par i alla fall :D

Du missade en... Hamilton 904 ! Han är tillbaka från Belgien och betäcker (naturligt) från och med i år nere i Skåne (Hörby). :)

STANFORD brukar rekommenderas. Jag kommer att betäcka mitt sto som är e.Napoleon u. Urbino med honom..

Då syns vi! Jag ska ta min Ceylon-dotter till honom.

Men jag antar att ditt sto är ue:Urbino...

hej
måste fråga vem är hamilton 904?
ska han till hörby för betäckning i år?

Ja Stanford ja, att jag inte tänkte på honom :crazy: :)

Förresten, kom på att Utrillo ligger som morfars farfar på Lambourghini.

Nu har jag kikat på Del Mar och upptäckt att Utrillo finns även i Billy Boy (morfars farfar) och Nostradamus (farfars farfar).
Börjar likna 10 små negerpojkar det här :D

Ni har så rätt, angående Billy Boy, Lambourghini o Nostradamus... jag missade visst det... :crazy:
Och angående Hamilton så fanns han inte med i min hingstkatalog, DÄRFÖR missade jag honom.

Och, som sagt, jag ögnade bara snabbt igenom katalogen. Var nog därför jag missade ovanståendes Utrillosläktskap...

Då förstår jag. Hamilton har ju varit i Belgien o tävlat, så han fanns inte med i årets katalog. Han kom till Sverige för endast tre veckor sedan! Men han lär vara med i nästa års katalog.

Jag var dessutom och tittade på honom igår! Riktig snygging!!! Och gud så snälla ögon, milda och vackra. Hamilton är inte bara snygg han är trevlig också. :)

Vad kul att Hamilton är tillbaka. Jag känner två st Hamiltonavkommor, de är jättetrevliga.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 239
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka