L
L_G
Jag har undrat över en sak: Känner hingstarna igen sina mammor efter 3år, eller ser dom dem bara som ston?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min åsikt och erfarenhet är att de INTE känner igen sina mammor utan ser dem som ett sto, redo att betäcka....L_G skrev:Jag har undrat över en sak: Känner hingstarna igen sina mammor efter 3år, eller ser dom dem bara som ston?
L_G skrev:Jag har undrat över en sak: Känner hingstarna igen sina mammor efter 3år, eller ser dom dem bara som ston?
Eh, nej man skall inte låta sonen betäcka sin mor nej...Men det skrev jag inte heller....Poetry_princess skrev:Men man ska väl inte låta hingsten betäcka sin egen mor? OK för att såna moraliska värderingar inte existerar i hästarnas värld, men jag tänker på inavel och vad det kan medföra för problem...
Glimfeather skrev:I naturen är det verkligen inte ofta det förekommer inavel bland hästar.
Senan är inte inavel något problem i första generationen, men fortsätter man sedan avla på avkomman kan problem uppstå.
Korven skrev:Det är ju massor med linjeavel och inavel bland många raser!