Hingstar o avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anni0001
  • Startdatum Startdatum
A

anni0001

Hejsan!

Jag är usel på att läsa blupsiffror.

Vad har Don Romantic gett för slags avkommor?
O vad har Guiness (stavning?) gett?

Sv: Hingstar o avkommor

Nu för tiden behöver man ju inte titta på siffrorna, det räcker med att kolla röda och gröna staplar.

Guinness har höga gröna stolpar på gångarter, Don Romantic har ännu högre samt också på typ och ben.

Tack o bock :) Jag kikade just på dessa staplar men kände mig en aning förvirrad :p
Men nu kanske det rättar till sig

Tillägg: Vad betyder "temperament gångarter"?

Jag gissar att dessa två herrar gett en hel del avkommor, är det "trevliga" hästar? Skarpa? Känsliga? etc.
Det är ju en fördel om man kan hantera o rida dem oxå....

Senast ändrad av en moderator:

Jag har träffat ett par Guinness-hästar, de har varit ganska kapabla men rätt skarpa. Hoppar helt ok. Den ena går inte att tävla, ägarna har gett upp efter flera års försök med olika ryttare, men hon ställer sig på bakbenen så fort hon kommer in på banan. Också rejält markskygg, och envis/istadig när hon inte vill. Den andra funkar bra med sin ägare, men när hon försökt sälja så har hästen kommit tillbaka efter en kort tid för att den blivit farlig. Med ägaren går den bra på tävlingsbanan, tävlas i fälttävlan.

Ok. Jag har tyvärr den ovanan att gilla lite skarpare hästar... på gott och ont... Bara de inte är "dumma i huvvet".

Guinness är morfar till hästen ifråga. Pappa är ovan nämnda Don Romantic.

Kan det bli en ridbar häst månne tro??

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·
Avel Nu är jag nyfiken på vad ni alla här betäcker med i år. Vi gör en lista där vi har hingstarna i bokstavsordning, och så lägger man bara...
Svar
15
· Visningar
2 184
Senast: Narcissa
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka