FadeAway

Trådstartare
Funderar på att köpa en hingståring/tvååring. Och undrar lite vad det är som gäller och vad jag ska tänka på.

Mamma har dock haft tre hingstar innan. Men det är ett bra tag sen.

Senast ändrad:
Sv: Hingst

det finns väldigt mycket att tänka på!men det viktigaste är att man vet att man klarar av en hingst.
jag skulle inte ha en 2 årig hingst ensam i hagen. Detta för att dom då vill leka och busa med dig och detta är inte så roligt ( om man tänker på sättet dom leker)

Jag har en alldeles för barnslig 8årig vallack kan han gå med honom?
Antagligen kommer han i så fall visas som 2,5 åring och är det inte lovande ev kastrering.

ja bara han har någon att busa med. Våran hingst gick själv när han kom hem från sommarbetet ( där han hade 8 andra hii´ngstar att bråka med) han blev jätte jobbig. reste sig och höll på. men så fort han fick en kompis så lungnade han sig.

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Mabuse
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 236
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II