Hingst tips Welch Mountain

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lady
  • Startdatum Startdatum
L

Lady

Föder mest upp halvblod, men planerar att betäcka welchen i år men är inte så insatt i welch hingstarna.

Någon duktig som har nått tips?

Stoet är E.Burhults trofe U.Laderyds Molly U.E Pegasus Buckey

Hon är utstäld som ettåring guld etta.

Sv: Hingst tips Welch Mountain

Action man är ju aldrig fel...passa på medans han är kvar i aveln!!!

Finns många bra welshmountainhingstar.

Gå in på www.swf.nu så hittar du vilka hingstar som finns i avel

Varför inte "min" lilla guldklimp? Ekbäckens Savoy, kanonstam och underbart temperament, börjar också bli till åren.
Har ett Buckeysto här nu för betäckning.
Har en annan favorit och det är Vadra Santos men har tyvärr inte sett några avkommor ännu. Du ska nog satsa på en äldre hingst med bra förvärvning om hon inte fått avkommor tidigare.
Vart i landet bor du? Hur långt vill du åka?

Vi bor i falkenberg, problemet är ju att det blir lätt så långt att åka :mad:

Då skulle jag gå på besök bland hingstarna på burhults stuteri :love:
B.Toy skimmel, B. Nougat brun............
Lyllos dig ;)

Om man inte är för rädd för nära linjeavel/inavel. Både Toy och Trofe är ju u:Tipsy Toes. Men med Glyn blir det ju lite samma sak, fast generationen puttas bak ett steg, eller är jag ute och cyklar nu? Lite sent på kvällen efter en Lååång dag känner jag. (fast jag tycker mycket om Glyn. Och han har lämnat fint!)

Varför inte Inger Bäckers Manny MY Man???? Oxå gammal stam som snart kommer att gå ur tiden.

om Lady inte ville åka så långt så tog jag inte med hingstarna norr om Göteborg i beräkningen. Men visst finns det många fina!

My Man har ju genom Savoy sitt blod i aveln dessutom så har ju Savoy lämnat en godkänd Wm hingst.

*Molstabergs Molnet RWM 28 (men jag har inte koll på släktskapet på hans far Laeryds Domenic RWM 24 och din hästs mamma Laderyds Molly )

*Molstabergs Action Man RWM 34

Ev.
*Rhosaur Rascal RWM 42
*Stuifakker´s Chico RWM 36
*Pegasus Commander RWM 66
*Ekbäckens Sponken RWM 51

Hur ser ditt sto ut?

Nån som vet om det finn hingstkatalog på welsh hingstarna i sverige och isåfall hur man får tag på den?

Stoet är skimmel, guldetta på riks 2003 som ettåring, sen har vi inte ställt ut henne nåt mer ska ställas ut den 12 juni.
Tycker hon är en snygg ponny, har bra skritt och trav men lite sämre galopp.

Vi ska ta och ultraljuda henne för vi har alldrig sett henne brunsta, funderar om hon är i gång i huvudtaget eller så döljer hon det.

Sen så vill vi helst inte åka så jätte långt med henne, vi har nämligen tre halvblod som ska semineras också så det känns som vi åker tillräckligt ändå. :)

Det närmaste du kan komma hingstkatalog är nog Jenny Staafs sida om welshhingstar.http://hem.passagen.se/welshhingstar/
Om man vill ha bländande trav (10a) samt typat huvud och inte är rädd för sänkt rygg så är ju Pegasus Jewel en hingst som det gick bra för på årets avelsvärdering.

Jodå, det finns en jättefin årsbok med många hingstannonser & trevlig welshläsning!

Om du vill PM:ar jag vem du ska vända dig till för att få tag på den.

Det var bl.a. det jag tänkte på att ni inte ville åka så långt
Molnet "bor" i Ljungby (kronbergs län inte utanför Falkenberg ;) )
Action Man i Gnosjö
Rascal (jönköpings län)
Chico (skåne) Hörby
Pegasus Commander (skåne) sjöbo kommun
Sponken (orust eller lysekil)

Om jag nu fått allt rätt. Det är dom hingstarna jag gillar i typen och som inte bor jättelångt bort.

Liknande trådar

Western Hej! Jag har ett quartersto på 18 år som jag funderar på att betäcka. Hon är efter Mesa Hesa. Hon är väldigt grov, 148 cm hög. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 876
Senast: Brookieaa
·
Avel Jag råkade bli med welsh mountain i november förra året. Stoet heter Twyford Morgana RWM 538 e. Glenwood Drifter u. Twyford Minette ue...
Svar
6
· Visningar
2 990
Senast: Görel
·
E
Avel Hej , jag vill betäcka vårt sto till våren och undrar vilken hingst jag ska välja. Jag är nybörjare inom avel. Stoet är ett...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: orpaskorpan
·
Avel Står i valet och kvalet om hur jag ska göra med mitt sto i år. Betäcka eller inte? Hon är ett halvblodssto e Gauguin de Lully –...
2
Svar
25
· Visningar
4 926
Senast: Molekyl
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka