Hingst till sto e. Leuthen I - Kaliber

H

haags

Tämkte be er om råd. Har beslutat för att betäcka mitt sto, e. Leuthen I - Kaliber. Hon har tävlat upp till 135 med placeringar och haft flera föl innan, varav det ena vann riksföl, ett annat med en 10a på typen.
Här kan man läsa mer om henne, http://blup.se/sv-SE/horses/19731-linnea-46-swb

Frågan är bara vad man ska ha för hingst?
Har kollat en del på Corlensky G och är helt kär i hans avkommor, alla är ju sjukt snygga!
Har även tittat lite på ludwigs champion, hon har en avkomma med han sedan innan som är mycket fin, fick en 10a på typen på fölmönstringen.

I temperamentet är mitt sto väldigt cool och lugn.
Vore tacksam om ni kom med förslag på hingstar så jag kan kolla lite, är ju en hel djungel när man ska välja ;)

Sv: Hingst till sto e. Leuthen I - Kaliber

Jag har inget hingsttips, vill bara säga att du har ett väldigt intressant sto! Jag är väldigt förtjust i Piledalsstammen och skulle gärna ha ett sto ur just den grenen.

Corlensky låter som ett intressant val, Ludwigs Champion kan kanske bli lite för grovt? På stammen låter stoet som att hon skulle kunna vara åt det grövre hållet.

Antar att du vet att hennes mamma är mormor till Toy Story och att hon är helsyster till Briars morfar Krocket?

Ja det visste jag! :) Jo kan nog ligga lite i att ludde kanske blir för grov, den avkomman som hon har efter honom är väldigt grov, men ändå snygg. Risken är ju att det blir för grovt nästa gång. Tack så mycket, får spåna vidare :)

Kolla in Bravour, har samma pappa som Corlensky, lätt och trevlig i typen och kan både hoppa och röra sig.

Liknande trådar

Avel Har ett sto här hemma som vi igentligen hade bestämt hingst till. Men eftersom hingsten står på naturlig betäckning och nu ska åka från...
Svar
19
· Visningar
2 414
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 805
Avel Hej! Jag har ganska nyligen köpt mitt första riktiga Avelssto och jag börjar redan nu forska i nästa års hingstval! Det är en ren...
Svar
11
· Visningar
2 330
Senast: Liizette
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 581

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka