Hingst till Shettissto!

Fashionistan

Trådstartare
Jag undrar vilka shettishingstar som stämmer in på dessa krav:

- Godkända. (såklart)
- Minst 90cm höga. (gärna runt 1m)
- Främst färgerna isabell, skimmel och skäck som är intressanta. Ej svart el brun.
- Bör finnas runt Göteborg, några mil bort.
- Manfagra!

:bump:

Sv: Hingst till Shettissto!

begreppet godkänd är lite lurigt inom shetland numera, för ALLA hingstar som är DNA-testade lämnar stamboksberättigad avkomma.
Om du med godkänd menar RS-hingst, som avelsvärderats och uppnått de rasvisa kraven, dvs det vi tidigare kallade godkänd, så finns det ett antal sådana, fast inte så många.
Om jag går efter färg och att de bor någonstans åt ditt håll så kan du börja med att titta efter

skäckar:
Clibberswick Beacher
Annelunds Garcello
isabell:
Thunderstorm

sen finns några i de färger du önskar som är godkända i annat land men inte visade här.

Liknande trådar

M
Avel Funderar att ta föl på min lilla Hymra (en liten kallblodstravare 9år). Vill gärna ha en liten större hingst kanske, för att få upp...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: maadddeeee
·
Avel Mitt sto vi trodde var dräktigt var inte det utan hiskeligt fet bara :o Vi var flera stycken som trodde till 99% att hon skulle ha...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: carinaso
·
B
Avel Hej! Har ett islandssto som jag ska betäcka 2005 och undrar om Ni kan ge mig tips på hingstar med mycket ovanlig färg? Ska inte...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: nala
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 926
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka