Hingst till mitt sto..=)

Penny_Lane

Trådstartare
Ser ut som vi skall betäcka mitt 5 års sto nästa år.

Hon är ca 167 hög (ser ut som en travare i färgen) ganska kort kropp (145 i täcken) långa smala ben. Lite korta framben om jag skall vara ärlig.
Hon är efter Manfield-Steinbeck- Cyrrano, har inte presterat något själv eftersom hon har en skada sedan hon var tre och därför vill vi inte rida in henne. :cry: Hennes mamma red jag 125 klasser med (hade nog hoppat högre om jag inte ridit som en kratta då.. ;) ), hennes mormor hoppade 150 klass internationellt.. (Nattmara om någon känner till henne)

Jag vill ha en utländsk hingst till henne med god hoppförvärvning. Inte Cardento eller Robin Z eller Cortus för dom spyr jag nästan på.. :D ;)
Pappan e ju linjeavlad på Nimmedor så en häst med Nimmedor i släkten är inte att föredra.

Några förslag??

Sv: Hingst till mitt sto..=)

Kul stam!
Casir Ask, Camaro M, Nobel och Quidams Rubin, skulle jag ha tagit mig en närmare titt på.
Casir funkar med det mesta.
Camaro har ju visat fram fina avkommor.
Nobel tror jag kommer.
Quidams Rubin för sin stam, sitt test och för att importören har mitt fulla förtroende! ;)
Det är väl de som jag först tänker på i farten, när det skall vara fritt från Nimmerdor!
mvh

Stopp o belägg. :D

Quidams Rubin vem är den efter?? Och är det Gränsbo som är hingsthållare??

Är rätt sugen på Landgraf blodet har ju de i samtliga hästar jag har utom denna.. :D

jag hade nog inte valt någon hingst med quidam de revel blod i för de blir gärna lite korta i frambenen. vi fick en kanon fin föling i år efter camaro m. han fick en 9 på galoppen på fölvisningen. hans mamma är efter highlight som är liten och burkig. men fölet blev väldigt bra typ lång bent och högrest. men man ska nog inte ha för ädla ston till camaro. en hingst som också är jättefin år campbell som hästak importerar sperma från. han är en riktigt lovande hingst som hoppar superbra. jag använde honom i år. och sedan finns ju cuper hästaks egen hans första årgång ser kanonfin ut. har använt honom i år också. han har ju kanonstam bakom sig och det finns ju mycket prestation bakom. har åven sett en efter casa grande som var mycket fin och var som en gummiboll sedan han föddes. hoppas du får lite att tänka över. / T

Klart intressant stam:) Skall t ao kolla upp honom lite. Men de e ju de som tidigare skribent skrev om dom korta frambenen. Skulle egentligen varit en hingst som gav en häst med korta bakben.. :D

Hmm Casa Grande har jag sett live ett par gånger på tävlingar. Han är helt okey men då e jag nästan mer sugen på For Feeling.. Fast jag undrar om de kan vara något..

har sett ett par fina föl efter honom också. det enda kan med for plesure blodet att de får en aning kort hals. så har man detta i sitt sto så bör man inte välja något från denna linje. fast på ditt sto tror jag att det skulle passa. det enda tråkiga med for feeling är väl att snart har alla ett föl efter honom också. det är tur att man har hela vintern på sig att titta och vela vad man ska använda.jag ska betäcka mitt 3-års sto till nästa år och är väl inte riktigt klar över vilken jag ska välja men campbell är ju en som skulle passa eller någon hingst efter carthago z då han lämnar lite längre linjer och mitt sto är ganska kompakt.

Jo det är inte så kul o ha ett föl efter en hingst som alla använder. Å andra sidan så skall jag ta ett föl nästa vår (betäcka) och sen e planen att den skall ridas in och tävlas av mej. Alltså.. för min egen del så är det egentligen viktigast att den blir stor (glömde nog o skriva de) och att dom korta benen försvinner :D , min bästa häst har själv väldigt stabbig o kort hals o jag upplever inte de som ett jätteproblem. :banana:

Man kan ju fråga sig vad det är för färg hon menar... :confused:

En sådan?
tapinT.jpg

Eller kanske en sådan??
fire.jpg

Eller en sådan??
gavan.jpg

Någon av dessa två färger??
tarzans1.jpg

Eller varför inte denna??
234.jpg

OBS!!Travare allihop.

AM

Förlåt.. de blev lite fel..*S* :D ;) Antar att jag e hatad av alla travägare nu..*S* Typiskt mej.. Jag menade mer den mörkbruna färgen där dom e ljusare på öronen och runt näsan. Visste faktiskt inte att varmblod kunde ha andra färger än just den bruna som som jag beskrev.. *skäms* Men å andra sidan jag har lärt mej något nytt.. :D :o

Lejonelle skrev:
Flyinge Qalle? Quite Easy?
mvh
Lejonelle
Ja, fast inte om man vill ha ett föl efter en hingst som inte alla använder.. Quite Easy betäcker ju 300 ston om året!

Det är Helena Hugossons hingst va.. Den hade jag helt glömt.. Han ser rätt trevlig ut men jag vill minnas att han är rätt liten..

Hennes Elmshorn hade varit intressant men är den i avlen fortfarande??

Om du nu vill ha en utländsk hingst som inte har så många men bra avkommor. Varför inte prova med Uskudar des Malais, som själv är gansk stor och har tävlat i 160 hoppning. Som trots att han inte har så många avkommor i Sverige ligger väldigt bra till i tävlingsstatistiken. Han är e. Jalisco B (e Almé Z - Furioso XX) u Kadiieveka e Uriel - Bel Avenir - Mehemet Ali.

Ja, det är väl höjden som man kan fundera på.
Gå in på deras hemsida och kika, vet inte betr Elmshorn

Liknande trådar

Avel Hej Buke! Jag skulle jättegärna vilja veta vad alla kloka, kunniga människor här inne på avelsforumet har för idéer gällande hingstval...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: fridshem
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 449
Avel Sitter och kikar hingst till mitt sto e: landlord- Landgraf 1 ue: marco Mitras- Irco Marco. Mödrenet är linje avlat på Irco Marco och...
Svar
13
· Visningar
3 068
Senast: sun69shine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka