Hingst till detta sto + info om stammen?

Zoya

Trådstartare
Har frågat tidigare men nu finns det bild:
Vilken hingst skulle ni rekommendera till detta sto?
atlanta.jpg

OBS! att hon är 17 år och högdräktig. Ca 170 cm hög. Har enligt uppgift gått 140 hoppning i Holland där hon är importerad ifrån. Mycket nervig och stressar lätt upp sig. Rör sig ordinärt. Nu betäckt med For feeling (fölar när som helst!).
Stammen är e: Ahorn Z - Caletto II - Malteser. Vill gärna veta allt om dessa hästar, vad de gjort, gett etc etc. Så ni som vet...pliiz ;)

Sv: Hingst till detta sto + info om stammen?

Oj vilken stam!!! :)

Hinner inte skriva mer nu, men om du söker på google så måste du kunna få upp hur mycket info som helst om hingstarna.

Återkommer!

Ingen? Varför får jag aldrig några svar på mina trådar här på avel.... :cry:

Kan tilläggas att syftet med avkomman är att få fram en riktigt bra hopphäst, gärna ett stoföl :D

Senast ändrad:

säger som Cyllene.. oj vilken stam!!! har tyvärr inget råd om vilken hingst som kan passa. men en med bra temperament iaf om stoet i sig är lite nervigt! med hennes stam kan man nog välja det mesta tror jag..

Ahorn.gif

Ahorn Z, geb. 1979, Stamm 8145, von Almé Z a.d. Heureka v Ganeff (884) a.d. Nobida v. Falerner (219), a.d. Fulmiane v. Forstmeister (Hann.), a.d. Vaus v. Meinhard (474a), Züchter: Leon Melchior, Zangersheide

Nachkommen-LGS laut FN 2001: DM 1.315.206

Hittade lite om Ahorn Z bara... ;)

CALETTO%202.jpg

Caletto 2 was a stallion of Thoroughbred performance type. He was harmonious, deep bodied, with a smooth topline. His muscling was not well let down through the haunches.

He possessed clean correct legs and feet, a good walk and trot and an absolutely fabulous canter. He was a very good jumper with extraordinary form over fences, brilliant with his knees. He possessed an excellent temperament.

Champion of his approval years in Germany and was said to employ the finest type and movements.

Sire of Olympic Gold Medalist Classic Touch. Classic Touch was herself out of a Landgraf mare of which cross Lynx closely resembles.

Lite om Caletto II... ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Har gått och "kärat ner mig" i en häst där jag rider (alltså inte min egen!). En KWPN valack född 2001 :love: Han är runt 175 cm i mkh...
Svar
7
· Visningar
2 158
Senast: rostad
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·
Avel Har blivit erbjuden att låna ett sto e: Gigolo-Chess-Good Future- Robin Z. Hon är A-premierad och kommer ur stostam 40. Hennes mormor är...
Svar
14
· Visningar
2 321
Senast: rubytoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka