Hingst till Corland-Irco Marco-sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Papaya
  • Startdatum Startdatum
P

Papaya

Jag ska ev få låna ett sto med stammen Corland-Irco Marco för att betäcka. Vad tror ni skulle passa till henne? Hon har ganska lång rygg och något vek (kan förvisso bero på felridning). Hon stressar ganska lätt, är ganska het. Hoppar bra. Ca 165 cm.

Jag skulle vilja ha en snygg hopphingst med bra gångarter, med bra halsansättning.

Skulle jag välja själv skulle jag välja Bon Balou men vet inte vad som händer med honom nästa år (vet att han inte är gk här i Sverige).

Sv: Hingst till Corland-Irco Marco-sto

Om det är det så har jag sett hennes syster Trollpacka otaliga gånger på träningar, o jädrar vilken fräck häst! Totalt orädd, nästan övermodig! O är inte hindren höga nog så hoppar hon högt :P Väldans mkt action i henne med :)

Och jag har sett hennes halvbror Irceux som hoppade 9-10 på treårs.

Överhuvudtaget så verkar syskonskaran kunna hoppa väldigt bra.

Och är det den Corlanda som jag länkade till så är jag grön av avund :-)

Ja, jag ska bara övertyga ägaren 100% :p Annars har jag tom funderat på att köpa loss henne...Jag gillar den där hästen väldigt mycket, vet dock inget om hennes första (och hittills enda) avkomma.

Både Irco Marco och Cor de la Bryere har visat sig positiva att linjeavla på, är du modig så finns ex. Fetcher N som innehåller båda hingstarna..

/U

Åh vad roligt ! Jag hoppas verkligen att du får låna magen/köpa loss !
Hon har ett jättefint möderne och jag gillar ju Corland !
Mitt Corland sto har en Corlensky G avkomma som fick 53 poäng på 3-årstest.

Jag har tom gått så långt att jag kontaktat ägaren till stoets mamma för att se om det finns några till salu där efter samma mamma. Det fanns ev, tyvärr är modern så gammal nu att hon inte används längre i avel. Jag pratar alltså om Irco Pride's ägare :D

Liknande trådar

Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej, Jag har ett sto som efter en olycka ev kommer betäckas. Eftersom det inte var planerat iår behöver jag gärna lite tips och...
Svar
7
· Visningar
2 182
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: AmyPond
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30