Hingsråd!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lottiz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 250
Sv: Hingsråd!

Hinner inte svara nu, men vill du ha snabb info kan du söka om honom här på Buke. Så skickar jag ett pm till dig senare!

Mvh C

Finns det inget fryst kvar? Hur som helst så kanske det inte är det man ska prova första gången även om det skulle finnas.

Nej, jag tror att någon köpte upp allt som återstod av den gode hingsten. Men hade det funnits hade jag rekommenderat det. Han blev elithingst redan 1995.

Vad nedärver Lambourghini mer specifikt till sina avkommor och till vilka ston borde han passa?

Ja de va en bra fråga.. undrar oxå! Fast måste säga att jag nog funderar stark på denna hingst!! :)

Det finns väl inga BLUP-siffror än, de äldsta avkommorna är bara fem år. Men han är en dubbelbegåvning, själv bäst på hoppning, men stammen lutar väl mer åt dressyr.

Fast samtidigt hade ju Bellini 10-10 i hoppning om jag inte missminner mig?
Jag har som sagt inte träffat någon avkomma själv, och inte ens hingsten, men har läst så mycket positivt om honom och haans avkommor att jag börjar tro att det kan vara en riktigt bra hingst till många ston. Han verkar ge bra typ, lynne, steg etc. Hoppning har jag inte läst något om än, men jag har säkert missat en del inlägg. Prova att sök på honom, det ska finnas bilder och beskrivningar på hans avkommor.
Ulrika

Men några avkommor måste ju ha visats på premiering, 3-årstest eller liknande. Nedärver han hopp något eller verkar det vara mer gångarter i avkommorna ?

Jag tror verkligen denna hings skulle vara kanon till mitt sto!! Ångrar att ja inte hade mer erfarenhet å tid så ja valde han förra året! Men nu kommer en liten 88 avkomma... men tror allt att de blir han... om man nu inte måste åka till ängelholm å betäcka... ska ringa och prata me ägarna! Någonsom vet vad han kostar! va ju gamla priser! å stod inget om uppstallning å så heller...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag... 2
Svar
22
· Visningar
6 098
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: angeeliicaa88
·
E
Avel Hej , jag vill betäcka vårt sto till våren och undrar vilken hingst jag ska välja. Jag är nybörjare inom avel. Stoet är ett...
Svar
9
· Visningar
1 482
Senast: orpaskorpan
·
Avel Vi är nog en hel del som har ett sto av lite äldre modell, jag tycker min är tjusig som hon är, men samtidigt kan jag inte låta bli att...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka