Hindermaterial

bambi82

Trådstartare
Har sökt efter gamla trådar men de jag hittade var vääldigt gamla så de känns inaktuella!

I vår är det iaf dags att inhandla lite hindermaterial! Funderar på att köpa tryckinpregnerade bommar och måla själv, plank blir nog av vanligt o inpregnerat trä (gratis).

Hinderdtöd däremot har jag nog tänkt köpa färdiga vill ha med galvad fot och ganska lätta, helst ska "vanliga" typ börjes skållor passa då jag redan har en massa sådana.

Så var hittar jag bommar och sådana hinderstöd jag söker? Och vad brukar frakten av såna grejer kosta?
Eller finns det nån runt örebro som gör hinder och säljer?

Sv: Hindermaterial

det finns fätter att köpa löst, de finns på bla nordpost och hööks (butikerna). jag har köpt sånna och sen satt i stolparna själv. jag skulle inte rek inpregnerade bommar, om du hade tänkt att måla dem, färgen fäster inge bra på inpregnerat, den kommer snart att flagna av... jag har gjort alla mina hinder själv, och jag har visat dem i många trådar så de flesta har nog redan sett dem.

Granngården har åttakantiga tryckimpregnerade grindstolpar på 3 m. Finns i olika diameter, jag har 10 cm men även 8 skulle funka.

jag är också på jakt efter hinder!!
men jag är inte så händig så jag klarar ine av att göra dom själv.. finns det inte något företag eller liknande som säljer hindermaterial i örebro? :eek:

Liknande trådar

Anläggning Vi ska sälja av en del av klubbens gamla hindermaterial som ej kommer till användning. Det rör sig om ca 50 bommar och 12-13 plank...
Svar
5
· Visningar
2 559
Hästmänniskan Hej! Återigen ett problem och då jag fick finfin hjälp med mitt första återkommer jag här på Bukefalos!:D På anläggningen där jag och...
2
Svar
30
· Visningar
3 025
Senast: anna_panna
·
Utrustning I vårt stall har vi kommit fram till att vi är i stort behov av mer hinder till våran relativt nygjorde ridbana, och håller nu på att...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: superstar
·
Hoppning Är det någon som har några bra tips på vad man kan använda som hinderstöd istället för de "vanliga" i trä eller plast? Har inte råd...
Svar
7
· Visningar
1 879
Senast: Cronis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka