mariajonsson
Trådstartare
För tredje året i rad så har vi fått bossa över cementhindret i Villvattnet i dag. Gud vilken hektisk men toktrevlig dag vi har haft.
Jag tycker själv att vi aldrig har varit så väl förberedda innan tävlingsstart som i dag. Vi sprang banan "tusen" gånger och stod sedan vid sidan och memorerade hela banan. (man står ju där när man ska kolla hur dom kör)
Två tjejer vid in och ut och tidtagning, jag och "svärdotter" Olle kollar och ritar hinderskiss.
Så långt är allt lugnt.
Allt går fint till ungefär mitt i tävlingen, när en kusk kör fel väg i port A. Jag går bort till Olle och hon säger samma sak, att port A är missad.
Vi ropar ner domaren som samtalar med oss och tar med sig fakta och skisser.
Men sedan kommer det något som man lätt skulle kunna undvika.
Domaren ringer till mig när jag sitter i bilen på väg hem. Kusken bedyrar att hon kört rätt väg. Vi pratar en god stund och jag redovisar igen varför jag tycker att hon kört fel väg.
Att kusken tycker annat kan förstå, efter som jag gjort samma manöver själv.
Jag var helt övertygad att jag kört rätt väg till dess vi tittade på den film som min kompis tog när jag körde. Då fick jag svart på vitt att jag faktiskt kört fel.
Nu kommer jag till själva tanken med den här tråden.
Varför filmar man inte varje hinder???
Istället för att ha två som tittar/ritar hinderskiss så filma!! Vilken liten kamera som helst kan ju filma. Då behöver man ju aldrig tvivla.
En som ritar och en som filmar som backup.
Skräcken är ju att underkänna någon som faktiskt har kört rätt väg.
Maria
Jag tycker själv att vi aldrig har varit så väl förberedda innan tävlingsstart som i dag. Vi sprang banan "tusen" gånger och stod sedan vid sidan och memorerade hela banan. (man står ju där när man ska kolla hur dom kör)
Två tjejer vid in och ut och tidtagning, jag och "svärdotter" Olle kollar och ritar hinderskiss.
Så långt är allt lugnt.
Allt går fint till ungefär mitt i tävlingen, när en kusk kör fel väg i port A. Jag går bort till Olle och hon säger samma sak, att port A är missad.
Vi ropar ner domaren som samtalar med oss och tar med sig fakta och skisser.
Men sedan kommer det något som man lätt skulle kunna undvika.
Domaren ringer till mig när jag sitter i bilen på väg hem. Kusken bedyrar att hon kört rätt väg. Vi pratar en god stund och jag redovisar igen varför jag tycker att hon kört fel väg.
Att kusken tycker annat kan förstå, efter som jag gjort samma manöver själv.
Jag var helt övertygad att jag kört rätt väg till dess vi tittade på den film som min kompis tog när jag körde. Då fick jag svart på vitt att jag faktiskt kört fel.
Nu kommer jag till själva tanken med den här tråden.
Varför filmar man inte varje hinder???
Istället för att ha två som tittar/ritar hinderskiss så filma!! Vilken liten kamera som helst kan ju filma. Då behöver man ju aldrig tvivla.
En som ritar och en som filmar som backup.
Skräcken är ju att underkänna någon som faktiskt har kört rätt väg.
Maria