J

just_ellan

Hejsan! (lite osäker på om tråden ligger rätt)
Jag undrar vart ni får tag på hinder,alltså bommar, hinderstöd osv? Alltså inte sånna som kostar flera tusen kronor bara för 2 oxrar ex.. Eller gör ni hindren själva? I sånna fall, har ni nått tips till mig?
Tacksam för alla svar :bow:

Sv: Hinder

om du vill bygga egna hinder så tipsar jag om tråden: bygga egna hinder??? sök på sökfuntionen! massa jättebra tips! både kul att bygga, billigare (tror jag vet inte vad dee kostar att köpa färdiga?) och blir precis så som man själv vill!:D men om du ska köpa så vet jag inte men har för mig att nån länkade till nån sida som säljer hinder i den tråden!:D

min morfar gör hinder så har inte det problemet. men gå in till en bygghandel o fråga eller du kanske har en händig bekant? om du inte vill lägga ut massa pengar? rekommenderar bara att bommarna görs i massivt trä annanrs knäcks de för minsta lilla..

annars funkar det bra att använda bildäck tex. granngården säljer "sockerbitar" som är stapelbara hinderstöd.

Alla våra hinderstöd hemma har min morfar byggt till mig :D vi har ca. 8 stycken, jag ska fråga om han ska göra 4 stycken till :) Bommarna kommer från våran skog så dom har vi själva sågat och barkat och målat. Så nu är dom riktigt fina. Hinderskollorna kommer från en vanlig hästaffär :) hindrena är super! och våra är bygda så man max kan hoppa 1,50 cm men jag har bara hoppat 1,25 cm på dom änsålänge med ponny ^^

// Fannie & Okay Bambi <3

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 139
Senast: Freazer
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 957
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka