Hills i/d - burkmat

Aliide

Trådstartare
Min hund har som många vet gjort en buköppning, kastrering, biopsi och hela kittet. Han ska äta överkokt ris och nötfärs i en vecka till. Men han är ju på väg att försvinna :eek: Han var ju otroligt tunn innan, men nu är det illa.

Han är annars pigg och fräsch, dricker bra osv. Köpte idag Hills i/d våtfoder att ge honom. Han har dock väldigt känslig mage men veterinären rekommenderade det istället för risdiet. Någon som har erfarenhet av detta?

Kan man få prisrabatt om man köper burkar för en hel månad? Min hund ska äta dryg 4 burkar om dagen, dvs 25*4 :crazy:

Sv: Hills i/d - burkmat

Man brukar få rabatt hos dom flesta,
tex om man beställer en hel pall med torrfoder :idea:

Fråga och be snällt så går det säkert!

En hel pall, herrejösses. Visst, jag betalar redan VÄLDIGT mycket i matkostnader för herrn här. Nåväl, får väl köpa en hel pall och sedan sälja ut till grannarna när Focus mage är OK :D

:rofl:
Det är grannen som föder upp St Bernhards
som brukar köpa torrfoder på pall :D
Då får dom rabatt.. och vi får köpa av grannarna :idea:

Till Focus låter det lite väl mkt med en hel pall kanske
:angel:

Aliide skrev:
Han är annars pigg och fräsch, dricker bra osv. Köpte idag Hills i/d våtfoder att ge honom. Han har dock väldigt känslig mage men veterinären rekommenderade det istället för risdiet. Någon som har erfarenhet av detta?:crazy:

Jag gav det till 6 veckorsvalpen som hade problem med magen - funkade utmärkt. Vi ger det även till vår münster under jakt eftersom hon är anorektiker och inte får i sig tillräckligt med näring annars. Det är ju otroligt lättsmält och smakrikt, så även hon äter och kan tillgodogöra sig maten, och håller därför hullet även under jakt.

När vi köper burkarna kostar de 15:-/st, så i ditt fall skulle det ju bli 1500:- Kanske kan du få mängdrabatt, men annars får du se det som medicin. Det är värt det om man kan få i dem tillräckligt med näring för att hålla läkningsprocessen igång.

Mvh,
Duvan

Självklart köper jag maten oavsett pris, men tyckte det var sjukt dyrt!

Gav han burkmaten hela dagen igår, han har inte bajsat än. Och det är bra det, får han diarré brukar det komma på en gång :crazy:

Det är dyrt. Inte för inte de kallas för "guldburkar":crazy:

Pova att ta kontakt med Hill's svenska leverantör direkt: Kruuse Svenska AB, 08-85 02 00, kruuse.svenska@kruuse.com så kanske du kan få hjälp med ett bättre pris.

Mvh,
Duvan

Vet hur härligt dyrt det är!!! Min terrierpojke går ju på det med jämna mellanrum, ertrit o skit, men kastrationen hjälpte honom bra... ;)

Jag lyckades aldrig få burkmaten billigare, vet inte om det funkar bättre med torrfodret (att få rabatt då)

Jag har ju blandat ut det med ris o köttfärs/kyckling, o det blir ju billigare... Min hane ligger ju på 17 kg o åt ungefär en burk om dagen och sen en stor skål ris-kok, plus vitamniner då. och när han var tunn gav jag honom solrosolja, det höll hans mage för. Och jag kokar fortfarande mat åt honom, han lär få gå på det hela livet han, så vi har storkok en gång i veckan, man åker o köper billig köttfärs och euroshopper-ris o broccoli o sen puttar det på här hemma... ;) bovete och dyl kokas bara vid högtider... :) Så jag kan bara rekommendera hemmakok, det är billigare o man vänjer sig med dessa enorma kokande grytor... :D

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 890
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Grabben mår inte bra i magen. Inte ätit något konstig vad jag kan komma på. Inga ben eller något annat, bara foder. Problemet började...
2
Svar
23
· Visningar
2 520
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 384
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama