Highcruiser, Highlander & Tsarevitj??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Weltan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 810
W

Weltan

Enligt mig 3 riktigt snygga hingstar, men kan inte bestämma mig. :d Någon annan som har tänkt att avla på någon utav dessa i år? Eller nån som har avlat på Highlander tidigare?
Vill gärna veta allt ni vet om dessa hingstar vore snällt.:bow:

Sv: Highcruiser, Highlander & Tsarevitj??

Ingen som vet något om dessa?? :(

Jag såg Highlander på bruksprovet förra året, helt OK då, men i år har han verkligen utvecklats tycker jag, såg honom på hingstvisningen då de även visade ett föl efter honom. Fölet verkade gå i pappas fotspår med framför allt en mycket bogfri trav.
Highcruiser gillade jag också på bruksprovet, trav och galopp såg bra ut under ryttare. Båda dessa har dock ett minus för sin skritt som inte alls är riktigt i samma klass som trav och galopp tycker jag.
Jag såg även Tsarevitj på bruksprovet och gillade honom skarpt, lätt och smidig, sedan att han även löshoppade mycket bra gjorde inte att han blev sämre i mina ögon direkt. Den sistnämnde tror jag kan göra mycket för aveln här om han nu förärver det man ser av honom.

Tack så mycket för tipsen!!:D :bow: Du vet möjligtvis inte hur de är i psyket?
Ingen annan som funderat på någon utav dessa hingstar?? Och vad har ni isåfall för ston? *nyfiken*

Enligt mig 3 riktigt snygga hingstar, men kan inte bestämma mig. :d Någon annan som har tänkt att avla på någon utav dessa i år? Eller nån som har avlat på Highlander tidigare?
Vill gärna veta allt ni vet om dessa hingstar vore snällt.:bow:

Jag hade gärna använt dem, men tycker att alla tre är svaga vad det gäller skritten. Mitt sto skulle behöva längre övertramp, så jag vill inte försämra den. Och har man ett sto med 10-mässig skritt vill man väl förstärka den egenskapen kan jag tänka...

Det jag har hört är att Highlander ska vara het men jag har inte personligen sett det så det är en andrahandsuppgift.

Det jag har hört är att Highlander ska vara het men jag har inte personligen sett det så det är en andrahandsuppgift.

Det tror jag också! Såg en video på honom och nog hade han bråttom alltid...

Det är nog ganska mycket nerv i honom. Men han verkar ändock vara ganska cool i huvudet då jag tyckte att han hanterade hingstvisningen mycket bra!

För övrigt är han min favorit av dessa tre hingstarna. Tsarevitj är också jättefin, men det ska bli kul att se honom igen nästa år, och se hur han har utvecklats. Highcruiser har jag inte sett alls....

Har en hingst till jag har funderingar kring, Dionysos. :love: Någon som vet något om honom? Tacksam för alla tips jag kan få... Det är inte lätt det här med att välja hingst. Men roligt!! :D

Har tydligen börjat födas en del föl e Highlander, som ska vara fina, enl den seminstation han stod på förra säsongen. Själv väntar jag med spänning på ett efter honom som beräknas komma i slutet av maj!

Va spännande!! Vad har du för stam på ditt sto?

Jag väntar också ett föl e. Highlander. Beräknad ankomst 1/5. ;)

Mitt sto e. Maraton vantar ocksa fol efter Highlander, beraknad den 26 april.

Highcruiser och Highlander är båda förädlare med Elithingsten Hohenstein som pappa. Sedan har de fullblod på mödernet. Highcruiser har Lauries Crusador som morfar och det är ett fullblod som nedärver högställdhet och mkt bra gångarter samt ridbarhet. Tror inte ngt fullblod slår honom där...

Hohenstein nedärver starkt sin svarta färg för de som gillar det. I övrigt behöver man knappast säga så mkt mer. Hans pappa är den berömde Caprimond och i alla led hittar man hingstar med hög ridbarhet och bra huvud.

Stammen på mitt sto är Wolkentanz(E Weltmeyer)-Dakar(E Don Carlos)-Wendenburg(E Wendekreis)-Durban. Hon har själv tre riktigt bra gångarter!

Och nu är det bara ca 4 veckor kvar!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈