High-Energy fodret

linnsan

Trådstartare
Satt och kollade på foderbilen efter foder då jag behöver ha upp unghunden i vikt. Han är även lite kräsen. Tycker fodret låter bra både vad som står på innehållsförteckningen och vad folk har kommenterat om det. Men vill gärna ha lite av bukes hjälp :)

Har ni ngn erfarenhet av detta foder? Bra/dåligt?
Vovve är en schäferhane på 17 månader, vägde 39,5 kg när han var 12 månader (vägd i samband med röntgen) och har nu grovat på sig lite så skulle gissa på lite drygt 40 kg, 42 kanske? Behöver iaf gå upp lite i vikt :)

Sv: High-Energy fodret

Jag har ingen erfarenhet av fodret, men tycker innehållsförteckningen ser ok ut. Inget spannmål (förutom ris och majs..) och inte betfiber, potatis. (Såg nu att jag kollade på extreemfodret, vet inte om det var det du kollade på?)
Bra pris och ett plus för att det är svensktillverkat.
Testa om du själv får en bra känsla för fodret.
(Jag kör på Robur till min ganska svårfödda hund, han är kanonfin på det)

Jag har ingen erfarenhet av fodret, men tycker innehållsförteckningen ser ok ut. Inget spannmål (förutom ris och majs..) och inte betfiber, potatis. (Såg nu att jag kollade på extreemfodret, vet inte om det var det du kollade på?)
Bra pris och ett plus för att det är svensktillverkat.
Testa om du själv får en bra känsla för fodret.
(Jag kör på Robur till min ganska svårfödda hund, han är kanonfin på det)
Betfiber innehåller väl ingen näring?
O vad är det som är bra med majs i ett hundfoder?

Var har jag skrivit att majs skulle vara bra? Jag skrev bara att det fanns i fodret.
Kan inte heller se att jag skrivit att betfiber innehåller näring.
Den erfarenhet jag har av betfiber i hundmat är att mina hundar har blivit fisiga, på flera av dem.

Jag skrev att jag tyckte innehållet såg ok ut, inte att det verkade fantastiskt. Jag har sett en hel del andra foder med sämre innehåll.

Naturligtvis kryllar det av foder med sämre innehåll, du skrev att fodret ser OK ut, på vilket sätt är majs mer OK än potatis, förutom att majs gör att hundens blodsocker åker berg & dalbana?

Mina hundar har fått det i ca 1,5 år (De får professional). Hundarna mår super, bra ork, fin päls och bra i magen! Har inget negativt att säga om det.
Hundarna är 2 labradorer, jobbar medelhårt (jakt 2dagar i veckan och cyklas med 3dagar i veckan utöver dagliga 1,5 timmes promenaden) den ena är 9år och den andra snart 2.

/LL

Okej, men det låter ju bra :)

Jag tror nog jag tar och testar detta fodret!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 538
Övr. Katt Jag har ett dilemma och skulle behöva bolla lite. Honkatt, faller lätt ur och har varit väldigt kräsen. Hon är liten till växten och...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Centaur
·
Hundhälsa Nu känns det som att det är dax att byta foder till min vovve. Han har fungerat klockrent på Eukanubas viltserie i lite mer än ett halv...
2
Svar
31
· Visningar
6 515
Senast: Melli
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross