High Chaparall

Mirre

Trådstartare
Vi funderar på att åka dit i sommar, ingen av oss har varit där förut.
Ni som varit där, skulle ni säga att det vore roligt för barn från 5 till 17?
Eller är det för småbarnsanpassat för att roa tonåringarna?
Något speciellt att tänka på? Något man inte får missa?

Nu var det längesen jag var där, men jag och mina kompisar åkte dit när vi var 17-18 år. Vi tyckte det var kul då!

Har inte varit där själv, men känner ett gäng skådespelare och skulle nog säga (utifrån vad de berättar) att det skulle passa de åldrarna. Det är liksom inte så "puttigulligt" som typ ALV, och vissa små kanske till och med kan tycka att vissa delar av parken/händelser är lite otäcka.

Jätte bra tycker vi!
Passar alla som är sugna på äventyr, lagom dyrt också :) vi var där förra sommaren och kommer åka igen!

Jag har inte heller varit där på åratal, men av vad jag minns så passar det definitivt stora som små. Jag kommer ihåg att vi vaskade efter guld (säkert något som passar mindre), ponnyridning och krutpistoler. Banditerna på tåget var lite "läskigare" och roade även vuxna. Vilda västern showen skulle jag säga passar alla.

Jag hoppas det inte förändrats allt för mycket!

Jag har inte varit där sen de tog bort gratis inträde för oss som bor i närheten.

Men min syster var där med sina barn (äldsta 13 år då) för några år sen och hela familjen uppskattade det.

Vi åker dit varje år, gillar atmosfären men det är slitet och nedgånget. Numera köper vi inte heller mat på plats utan tar med matsäck. En del aktiviteter kostar pengar och en del ingår i priset. Tycker att High Chaparral passar alla åldrar :love:

Om en tonåring kan släppa lite på vardagens krav (läs skolroller mm) och gå in i lekrollen av cowboy så kan det bli hur kul som helst. När vårt barn var lite yngre så åkte vi dit med kompisen och dennes familj, vi blev ett gäng på 8 pers i blandade åldrar och allihop gick All In (gubbarna hade t.o.m. sparat ut sin mustascher till rätt look) och hade superskoj en hel helg. Vi tycker verkligen att det är ett härligt ställe :love:

Vi var där förra sommaren och alla hade roligt. Åldrar mellan 5 - 47.

Sen älskade jag deras mjukglass med churros 😅.

Maten är helt ok om man inte är kräsen.

Jag skulle jag säga att parken är mer för yngre barn än 17 åringar.
Absolut kan man ha roligt där, även som vuxen. Men för att ha det så behöver man leva sig in litegrann. Och jag tror ju att man kan slå ihjäl en dag där oavsett ålder, men resan kanske främst är till för de yngre sas.

Vad jag försöker säga är att TS kanske ska tänka att resan är för det yngre syskonet, men 17 åringen kan följa med.

En 17 åring har nog roligare på tex Liseberg.

Jag och grabben (fem år) älskade High Chaparral men min man tyckte inte alls om det :cautious:
Mycket knallpulverpistoler så smäller en del.

Tror det beror lite på hur man är som person men annars tror jag både barn och vuxna är roade av den parken- jag har haft kul där som barn såväl som vuxen 😊. Det är dock synd att de tagit bort "turridningen" de hade för vana ryttare.

Liknande trådar

Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
305
Senast: Karfitsa
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka