Hicka och ny hund

I

InsaneSpliffwizard

För måste jag bara berätta att Hardy fått en ny lillebror.
Igår var han och jag och hämtade en liten papillonvalp:love:
(Bilder kommer, sambosarna kommer hem med digitalkameran ikväll)

Sen har jag en fråga.
Hardy är lite väl glad i mat och vräker i sig sin mat i enorm fart, vilket alltid resulterar i hicka efter att han har ätit maten, torr som uppblöt. Något tips?

Sv: Hicka och ny hund

Valpar hickar jämt och ständigt. Så det är ingen fara, det går över med åldern.

Hur många mål om dagen kommer valpen att få? Ibland fungerar det att öka på antalet mål, så blir det oftast inte så stor grej av att maten kommer fram och de tar det lite lugnare.

Sv: Hicka och ny hund

Dåså, då behöver jag inte oroa mig :D

Hardy får mat tre gånger om dagen, mat morgon och kväll och ett mellanmål med filmjölk och morötter mitt på dagen.

Lilla papillonen har vi inte fått i annat än välling än :)

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 566
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama