HFRK:s styrelse kräver ordförandes avgång

(Helsingborgs Dagblad)
Det jäser i Helsingborgs Fältrittklubbs styrelse, som kräver ordförandens avgång. I annat fall avgår styrelsen. Bildmaterial HD/NST Stefan Ed Ridsport. Under en stor del av 2010 har Helsingborgs Fältrittklubb haft interna problem. I en misstroendeförklaring kräver nu klubbens styrelse ordförande...

Läs mer...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: HFRK:s styrelse kräver ordförandes avgång

Jag hoppas innerligt att alla medlemmar tar sitt ansvar och går på mötet och visar sitt stöd för ordföranden Peter Svensson. Han är en rättskaffens människa som försöker få ordning i klubben. Annars kommer det att gå illa för gamla anrika HFRK. Nu har det manipulerats och mörklagts för länge.

Oj! Vilket trist läge när en klubbs styrelse inte alls är överens om hur det ska vara! :crazy:

Det har kommit in intressanta kommentarer till artikeln på Tidningen Ridsports hemsida. Det är tydligen inte bara jag som upptäckt hur anläggningen sköts.

Jag hoppas innerligt att alla medlemmar tar sitt ansvar och går på mötet och visar sitt stöd för ordföranden Peter Svensson. Han är en rättskaffens människa som försöker få ordning i klubben. Annars kommer det att gå illa för gamla anrika HFRK. Nu har det manipulerats och mörklagts för länge.

:bow::bow: Håller med till 110 %

Vi är inte längre medlemmar. Redan när den nye verksamhetschefen anställdes anade många hur det skulle gå. Vi som hållt på med ponnyhoppning på lite nivå och som valt att inte ha honom som tränare har aldrig räknats i hans ögon. Även om vi var med i samma klubb. Han har sitt gäng som han tar hand om till 100% och så kan man ju välja att göra när man bara är tränare. Men det fungerar inte att resonera så när man är verksamhetschef.

Jag hoppas ordförande får det stöd som behövs, men jag tvivlar på att det blir så. Många har hoppat av klubben så tyvärr är nog verksamhetschefens anhängare i majoritet.

Ni som är kvar, vet ni om öppna breven från de avhoppade familjerna finns att läsa någonstans?

Det finns inte på nätet i alla fall. Möjligtvis finns det på kansliet om det inte är i verksamhetschefen händer.
Jag vet en av familjerna som var med och skrev brevet och jag ska fråga efter det. Tydligen finns där en dotter bland familjerna som inte vill att det blir offentligt pga rädsla för represalier.

*KL*
Nu har ordföranden satt upp en skrivelse bredvid misstroendeförklaringen där han ber resten av styrelsen samt VC att ge exempel på och specificera anklagelserna som han är utsatt för, varav en del är allvarliga.

Snälla alla HFRK:are kom och rösta på söndag!

Styrelsen drog tillbaks misstroendeförklaringen och mötet ställdes in. Alla i styrelsen har tagit varandra i hand och lovar arbeta tillsammans till årsmötet nästa år.

He, he. Kanske man kan tro.

En bidragande orsak kanske kan vara att representanter får Skånes Ridsportförbund och Skånska idrottsförbundet var närvarande.

Verksamhetschefen hade inte ens tillräckligt kurage att närvara vid mötet.

En grupp innehållande två helt oberoende ledamöter samt en representat från Skånska Ridsportförbundet eller om det var Skånska Idrottsförbundet (kommer inte riktigt ihåg) ska gå igenom alla fakta i fallet.

Man blir inte ens förvånad... :grin:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Hästen var illa ute och gick ner 100 kilo. Men nu är Bocelli på gång igen och Rose Mathisen kan sikta mot OS...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Katolicismens ok av dödssynder har allt för länge hängt över oss människor. Nöje har i stället valt att vända på...
Svar
0
· Visningar
766
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) HFRK:s Niklas Arvidsson hade en lyckad dag på Norrköping Horseshow. Bildmaterial Niklas Arvidsson. HD/NST Tobias...
Svar
0
· Visningar
614
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Helsingborgs Dagblad) Han har ledarskapet i blodet och ser sig som en ordningsvakt i klassen. "Jag vill få tillbaka klubbkänslan"...
Svar
0
· Visningar
730
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama