het häst!

M

melon85

hejsan!
jag rider ett 5årigt fullblod (född 2000) och vi började att hoppa i somras . Från början var han lite "seg" som unghästar brukar vara men efter en tid blev han säkrare och säkrare och det är ju bra , men nu dem senaste månaderna har han blivit alldeles för stark...
Jag har provat alla möjliga sätt för att lugna ner honom men när han väl ser hindret så sticker han.
Har även tränat på att rida studs och åpå volter emn det gör saken värre nästan....ju längre man rider desto piggare och uppspeltare blir han.
Blir tacksam för all hjälp och alla råd jag kan få... :confused:

Sv: het häst!

Hej. Jag har ett fullblodssto i samma ålder. Vi har gått igenom samma stadier, nu är vi ganska så sansade och har varit ute på vår första tävling, 0,90m och 1.00m gick clearround.Tipset är tålamod, jobba vidare med studs, bommar på marken och volter före och efter hindret för att stärka och lugna galoppen. Ge inte upp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 843
Senast: Exotizc
·
Ridning Hej. Jag känner att jag behöver lite råd och tips kring hur jag ska lösa min situation med min häst. Hästen min är väldigt stor och har...
2
Svar
21
· Visningar
4 606
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar