Hestekraft vs Krafft

_FiA_

Trådstartare
Jag är otroligt okunnig på foder så därför frågar jag här.

Jag och mamma hade en diskussion om kraftfoder. Vi ger Krafft groov 125 till våran häst just nu. men jag har hört väldigt bra om Hestekraft. Då säger hon att det innehåller mycket socker? Stämmer det? Isåfall är det mycket mer socker än det är i fodret vi redan ger?

Sv: Hestekraft vs Krafft

Det framgår ju inte hur mycket betpressmassa som grov innehåller, i groov finns även fruktos. så jag skulle nog säga att det skiljer marginellt faktiskt. Men bägge har alltså sockerbeta i sitt foder, och krafft har även lagt till fruktoser.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 511
Senast: Irival
·
Foder & Strö Har fått upp ögonen för "foderindustrin" och insett hur vissa kraftfoder är uppbyggda....:crazy: Har aldrig sett några officiella värden...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 733
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
3 039
Senast: Kodiak
·
Foder & Strö Hejsan! Är en riktig nybörjare när det kommer till kraftfoder och behöver därför lite rådgivning :) Ska precis sätta igång min häst...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama