Hertzendieb & First Wish

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Donnorna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 188

Donnorna

Trådstartare
Jag vart tvungen att byta hinst såhär i sista minuten av olika anledningar, det står nu mellan Hertzendieb eller First Wish.

Är det nån som kan fördelar och nackdelar med dom här hingstarna?

Mitt sto är E: Colani U Domina ue: Donnerwetter
Hon e ganska maffig i typen och inte särskild högställd.

Sv: Hertzendieb & First Wish

First Wish kommer att ha fått hur många ston som helst - så av den anledningen hade jag nog valt bort honom.

Jag tycker att du ska pröva Herzensdieb,Trakehnern är underskattad och för lite använd i sverige. Bara rasens historia i sig är väldigt intressant. Vi har ju Szkopul 929 om man inte vill använda sig av en importhingst,han har ju också vissat goda prestationer inom sporten.
Jag ska pröva Herzensdieb i vilket fall, han blir nog bra på mitt Chapmansto. Det finns en trevlig äldre bok om trakehnerrasen som heter Trakehner-ädla hästar i ny miljö av Ursula Guttmann. Den är från 70-talet tror jag men där står om en del av de gammla fina stona och hingstarna som var med och byggde upp trakehneraveln efter kriget,den innehåller också många fina foton.
Jag tycker att du ska pröva honom helt klart, First Wish får många ston i vilket fall ändå. :banana::banana:

Jag vart tvungen att byta hinst såhär i sista minuten av olika anledningar, det står nu mellan Hertzendieb eller First Wish.

Är det nån som kan fördelar och nackdelar med dom här hingstarna?

Mitt sto är E: Colani U Domina ue: Donnerwetter
Hon e ganska maffig i typen och inte särskild högställd.

Jag röstar helt klart för H. Bättre härstamning, inget tungt D-blod, torde ge mycket bra gångarter. Dessutom finns det inte så många föl efter honom.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 649
Senast: Jealle
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: viltmilla
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 590
A
Avel Behöver hjälp med att välja hingst. Jag har ett sto född 02, som aldrig har varit dräktigt. Hon reds in som 4åring (och hade bara gått i...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: angeeliicaa88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka