Hermes 1086

jennyjenny

Trådstartare
Nu när han har funnits några år i aveln - hur upplever ni att hans avkommor har blivit?
Kan ni se någon röd tråd i vad han nedärver?

Jag tycker själv att han är en härlig häst och jag funderar på att lägga honom på mitt sto som är av lite lågställd modell med grovt ansatt hals. Hon är också lite tuff i temperamentet så jag skulle önska en lite mildare avkomma. Tror ni att man kan få en lite ädlare, mer högställd avkomma efter Hermes?

Jag tycker det är trevligt med en hingst med egna meriter och ett möderne som inte går av för hackor.
Hans son Bellman ser också väldigt fin ut.

Liknande trådar

Avel Jag funderar lite på om det är någon mer än jag som tänkt på att man ser många unga dressyravlade hästar (föl till ca 6 år) med lågt...
Svar
0
· Visningar
994
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
4 124
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 581
Avel Nu är det dags! Ska äntligen börja mitt avelsliv. Har (ev pågång) ett selektionssto e: Weltman som är toppen i temperamentet och gång...
Svar
7
· Visningar
2 551
Senast: Miaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter