Hermanstorps cnc* bana??

Sv: Hermanstorps cnc* bana??

Hejsa :)
Er der nogen der kender Hermanstorps * bana??
Er der svær eller ville det være e okay sted at debutere i *??

Har ingen aning om deras bana men hade jag varit du så hade jag debuterat * i Gärds. Dit är ju nära så du kan träna innan. Alltid bra när man rider en klass 1:a gången. :idea:
Fast du kan ju åka och träna i Hermanstorp också så klart men det är ju ganksa mykcet längre.

Tror peter flarup starter på ham i den * i gärds.

Er der foreskel på gärds banas sværhedsgrad til første tävling og så den de har i slutningen af året??

Hvilken andre baner er gode "begynder" baner??

I Sverige är det svårt att säga vilka banor som är si och så.. Man byter kanske banbyggare, och vips är den lättaste tävlingen svår.. Gärds bygger ofta till och ändrar, så det vet man aldrig i förväg, plus att får de kritik för att banan är för lätt så ändrar de gärna litet väl mycket ibland, och tvärtom. Gärds banhoppning är ofta bland de svårare, medan terrängen är ganska normal, inte den allra svåraste. Hermanstorp har inte de största hindren, men ganska mkt typhinder

Gärds banhoppning är ofta bland de svårare,

och det beror på att det är samma banbyggare sedan många år. :)
Hans banor stämmer bra med hur det ser ut i tex Tyskland. Dock brukar han alltid hålla sig inom måtten. ;)

jag tycker att gärds (iaf vårtävlingen 06) hade en bra banhoppning som ju faktiskt gav lite hmm... rättvist utslag - den premierade ju faktiskt att man red väl.

Hejsa :)

Er der nogen der kender Hermanstorps * bana??

Er der svær eller ville det være e okay sted at debutere i *??

Jag tycker att Hermanstorps bana är svår och skulle inte rekommendera någon att debutera där. Men det är ju upp till var och en. :idea:

Tror peter flarup starter på ham i den * i gärds.

Er der foreskel på gärds banas sværhedsgrad til første tävling og så den de har i slutningen af året??

Hvilken andre baner er gode "begynder" baner??

Skurups fälttävlansbana tycker jag är lätt...där jag ska deb. min msv :D

Du har rätt dom har bara debutant och lätt för häst i skurup. Men även om hermanstorps bana är lite svår rent tekniskt så presenteras hindren för hästen på ett fantastiskt sätt eftersom där är så öppet och så har dom jättefina stora välbyggda hinder som hästarna hoppar väldigt bra på och det tycker jag är enormt viktigt.

Oh Fio du allvetande :p ...*skratt* Kan du informera en okunnig om hur den Lätta banan är i Hermanstorp? Har planer på att debutera 5-åringen i Lätt klass där. Gillar också deras öppna fina bana och för mig är det viktigt med faira vattenhinder när man går upp en klass.

Jag har ingen aning om vilken väg dom kommer ha genom vattnet i lätt klass, men deras vatten är ju ett bra vatten eftersom det är så stort.
Men senast dom hade * klass där hade dom en rejält svår lättklassbana där du red i vattnet genom hela hindret från kortsidan nerhopp- 2 galoppsprång upp på banken-uthopp över stock men om dom skall ha den vägen nu vet jag inte.

Det är ju alltid svårt att hoppa upp på en bank ifrån vattnet och särskilt när det är ganska korta 2 galoppsprång fram till kanten, jag har lyckats rida på ett där så det är lite si och så med det avståndet.

Ok, det är ju inte helt lätt men å andra sidan ska de väl ha *-ig samtidigt och då kanske vattnet blir lite lättare i lätt klass..men men, jag oroar mig inte så mycket för vattnet utan jag undrar mer hur hindren var ute på banan? Kan du ge lite mer specifika tips?

Ok, det är ju inte helt lätt men å andra sidan ska de väl ha *-ig samtidigt och då kanske vattnet blir lite lättare i lätt klass..men men, jag oroar mig inte så mycket för vattnet utan jag undrar mer hur hindren var ute på banan? Kan du ge lite mer specifika tips?

Ja alltså lättklassbanan har aldrig varit så svår där som när dom hade * sist på Lag SM för ett par år sedan. Lätt klass hade då samma hinder som dom hade i Msv B år 2000 (när det fortfarande hette Msv B) och då var det spets, studs , smalhinder, stor trakhenergrav, stort nerhopp över stock, kulvertar på båge, smalhinder i uppförsbacke med 3 galoppsprång emellan.

*Gulp*:eek: ....slår genast ur hågen att debutera liten 5-åring där...VART ska jag åka??? Nu är vi ju tillbaka till frågan om svårighetsgrader på banor...Det är ju inte det att jag vill att banan ska vara FÖR lätt för klassen men den får ju definitivt inte vara av *-ig karaktär när man kommer med en unghäst som ska slussas snällt genom sina första starter i Lätt klass.

Kom igen nu bukare! Var finns det en BRA Lätt klass bana att debutera på?????

Ska ge ett par val, hur är Dagstorp och Falkenberg? De ligger bra i tiden för mig att debutera.

Senast ändrad:

dagstorps banan anses nog också vara svår. speciellt vattenhindret. det är långsmalt och många hästar brukar titta till där, även de rutinerade. inte så teknisk men stor.

Har ju själv en 5 åring och jag väljer mellen vinslöv och sydslätten.

dagstorps banan anses nog också vara svår. speciellt vattenhindret. det är långsmalt och många hästar brukar titta till där, även de rutinerade. inte så teknisk men stor.

Har ju själv en 5 åring och jag väljer mellen vinslöv och sydslätten.

Sydslätten är väl relativt enkel ?

Jag red Vinsövs lätt klass bana i höstas, den tyckte jag var väldigt trevlig och inbjudande. Absolut inte svår och inte en massa brytsvängar på små smala stigar utan ordentliga vägar där man kan låta hästen galoppera på mellan hinder.

Problemet med Sydslätten är att det ligger så tidigt, 12 maj, i säsongen att jag knappt hunnit börja! Har tänkt Vinslöv som första tävling 5 maj men får kanske omprioritera det och ta Tranemo först och Vinslöv sen. Då kan han nog åka till Sydslätten och gå Lätt klass.

Liknande trådar

Fälttävlan Nu känner jag att det är dags att lämna 90-klassen o ta steget upp till 100. Har ni några tips på banor inom 20 mil från Örebro som...
Svar
4
· Visningar
3 068
Senast: Minnie
·
E
Trav Hva er det som får folk til å gjøre noe så bestialsk som dette???:devil: Tatt ut fra Dansk Trav og Galop Amatørkusk anmeldt for...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: Erikaoghestene
·
Hästmänniskan Hejsa Vi har en paddock på 35*50 m med et grus underlag. Der er dræneret men det fungere vist ikke så bra mere, da der komme en del...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Hejsa Vores ene ridbana har stenmjöl som underlag, men det er bare ret hårdt. Tænkte på om man kan lige noget sand/grus ovenpå...
Svar
7
· Visningar
5 215
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka