Hermanstorps cnc* bana??

Sv: Hermanstorps cnc* bana??

Jag var ju också i Vinslöv men red debutant, den var ju jättefin men den Lätta klassen såg rätt svår ut? Coffin var väl inte att leka med och även komplexet vid halmhindren var ju rätt besvärliga för många hästar.:confused:

Det är svårt det här med vad som anses lätt :D
Min häst gick sin första lätt klass i Gärds två (?) veckor före Vinslöv. Jag upplevde Gärds som betydligt svårare, kanske inte så mycket hindermässigt men det var bitvis smalt och slingrigt och inte alls så inbjudande till ett bra flyt och tempo. Tycker jag.
Så när vi sen red i Vinslöv gick det undan med bra flyt och rytm. Får man till en bra rytm och grundtempo så känns allt så mycket lättare eller hur? ;) Kanske därför jag upplevde Vinslöv som lätt :idea:

Vad gäller Dagstorp så var det något år sen jag var där men jag var inte överförtjust i den banan.
Hermanstorp har en trevlig bana tycker jag.

Det är svårt det här med vad som anses lätt :D
Helt rätt + att man inte får glömma att just på G och i V har det skett förändringar senaste året.
Båda två hade betydligt vassare banor på hösten än på våren. Dock finns det ofta alternativ som inte alla ryttare uppmärksammar.

Vi har varit i Hermanstorp en gång(2004) , då red hon lätt klass och det var två svårigheter vi minns. 1) smalhinder i uppförsbacke 2) kombination på båge. Har båda på film :D

Enklast är helt klart Skurup där det fanns ett bra alternativ för den enda svårigheten som fanns.

Ja, Skurup har jag ju hört om tidigare. Får fundera på hur jag ska lägga upp terminen så det blir så bra som möjligt för lille 5-åringen. Det är ju inte det att banan ska vara lättare än lätt, som jag förut påpekat, utan den ska vara fair och inte mot *-igt! Sen är ju allt subjektivt givetvis för man uppfattar saker olika beroende på om man rider tittig häst eller ej.
Min pålle är totalt otittig men istället ung och grön, jag vill ge honom så många fina rundor som möjligt så självförtroendet blir på topp och alla svårigheter blir lätta! Framförallt vill jag åka till banor med fina vattenhinder då det enligt min erfarenhet är smala, mörka dåliga vatten som kan ställa till mycket trubbel för en unghäst.:eek:

Jeg debuterede min hest i let i Gärds i hösten. Det var en rimelig svær bana, men han klarede det så fint :p

En nem bana synes jeg var Tågarp og sydslätten. Jeg har aldrig været i skurup men har hørt at det skulle være let.

Ja, Skurup har jag ju hört om tidigare. Får fundera på hur jag ska lägga upp terminen så det blir så bra som möjligt för lille 5-åringen. Det är ju inte det att banan ska vara lättare än lätt, som jag förut påpekat, utan den ska vara fair och inte mot *-igt! Sen är ju allt subjektivt givetvis för man uppfattar saker olika beroende på om man rider tittig häst eller ej.
Min pålle är totalt otittig men istället ung och grön, jag vill ge honom så många fina rundor som möjligt så självförtroendet blir på topp och alla svårigheter blir lätta! Framförallt vill jag åka till banor med fina vattenhinder då det enligt min erfarenhet är smala, mörka dåliga vatten som kan ställa till mycket trubbel för en unghäst.:eek:

Helt rätt och ETT ändrat/nytt hinder kan ju göra banan skitsvår. Man vet aldrig vad banbyggarna hittar på.

Skurups vatten är enkelt. Nerhopp och sedan "plant ut". På bilden Hanna och Rioja i lätt klass 2006.
rioja_vatten.jpg

Helt rätt och ETT ändrat/nytt hinder kan ju göra banan skitsvår. Man vet aldrig vad banbyggarna hittar på.

Skurups vatten är enkelt. Nerhopp och sedan "plant ut". På bilden Hanna och Rioja i lätt klass 2006.
rioja_vatten.jpg

Du är en klippa!:bump: Det är ju SÅ jag vill att ett vatten ska se ut första gången...Nu är det avgjort, det blir Skurup!:banana:

Liknande trådar

Fälttävlan Nu känner jag att det är dags att lämna 90-klassen o ta steget upp till 100. Har ni några tips på banor inom 20 mil från Örebro som...
Svar
4
· Visningar
3 068
Senast: Minnie
·
E
Trav Hva er det som får folk til å gjøre noe så bestialsk som dette???:devil: Tatt ut fra Dansk Trav og Galop Amatørkusk anmeldt for...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: Erikaoghestene
·
Hästmänniskan Hejsa Vi har en paddock på 35*50 m med et grus underlag. Der er dræneret men det fungere vist ikke så bra mere, da der komme en del...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Centaur
·
Hästmänniskan Hejsa Vores ene ridbana har stenmjöl som underlag, men det er bare ret hårdt. Tænkte på om man kan lige noget sand/grus ovenpå...
Svar
7
· Visningar
5 215
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur