Hermanstorps bana?

glitter

Trådstartare
Hästen går som tåget och jag hoppas kunna starta lätt i Hermanstorp, men jag har inte vart där!

Ni som vet, hur är deras lättklassbana?
Speca gärna deras vatten, då det brukar vara vår stötesten...:angel:

Sv: Hermanstorps bana?

Jag tycker att deras bana är ganska lätt, den är nog bra at debutera Lätt klass på. Det är ju inte världens roligaste bana eftersom det bara är fält..
Vattnet är, om jag inte minns fel, lite knixigare (jämfört med de övriga hindren). När jag red lätt klass där 2007, så var det först en stock (tror jag), 1 eller 2 galoppsprång fram till ett nerhopp i vattnet, i vattnet var det studs upp på ön och där ett galoppsprång för att sedan avslutas ut över en stock ner i vattnet igen.

Hängde du med? ;)

Sv: Hermanstorps bana?

Hästen går som tåget och jag hoppas kunna starta lätt i Hermanstorp, men jag har inte vart där!

Ni som vet, hur är deras lättklassbana?
Speca gärna deras vatten, då det brukar vara vår stötesten...:angel:

Eftersom det iår även kommer vara en * klass oxå så tror jag inte ön kommer användas till lätt klass.

Min erfarenhet är att när det bara är deb och lätt så är den lätta svårare än när den * klassen är med.

Annars nerhopp , upp på en ö- kanten är borttagen så man rider bara upp på banken och så ner över en stock. Alltså 2 nerhopp och en över en stock.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 334
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
904
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
509
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka