Hen känner sin häst bäst!

Ursäkta mig , men är inte detta just det som tråden handlar om "Jag vet bäst". Veterinär kan väl inte veta vad du vet? Hen upplyser dig om alternativ som finns sedan är det upp till dig att ta ställning.

Jag vet inte vad du menar egentligen.
Jag svarade på ett inlägg där jag bekräftar att veterinärer och andra inte är uppdaterade på aktuella undersökningar, fakta och forskning.

Ett alternativ där veterinären är ca 20 år efter i kunskap är ju knappast vad tråden handlar om.
Det TS menar är, i detta fall, att man får relevant behandling och relevanta alternativ men väljer att "känna sin häst bäst" och inte låtsas om problemet, trots att man frågat om hjälp.

Så uppfattade jag det iallafall.
 
Jag har också sett detta på Facebook i diverse grupper, jag undviker dessa numera då jag märkt samma trend. Det är sällan någon kunskap värd att lita på, alternativt måste man ägna alldeles för mycket tid att sålla bland inläggen för att få den.
 
Tycker sådant går i vågor som vilket mode som helst. Som alltid så slår pendeln för långt.

Att inte ifrågasätta veterinärens bedömning utan bara glatt betala blev ifrågasatt när räkningarna blev mycket dyra. Dessutom var det felbedömningar som lyftes fram, samtidigt som en hel del veterinärer inte vågad gå vid sidanav sin checklista för då blev de anmälda för det.

Det vill säga - baken är där bak och den är delad.
Lite vett och sans och låt bli att saker går till ytterligheter skulle vara sunt, men ibland upplever jag det svänger bara värre och värre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp