hemskt!!!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare AtletShipping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 800
A

AtletShipping

var i stallet idag och plötsligt när jag precis ska åka hem hör jag ett intensivt jamande från halmloftet, kollar upp och precis på kanten står en liten liten kattunge som typ precis lärt sig gå och står på kanten, plötsligt bara ramlar den ner och landar rakt i betonggolvet efter 2½ m fall och landar på rygg.
Jag får panik och blir tårögd och rusar till kattungen som ligger och vrider sig för att sedan ligga helt still, tar då upp den försiktigt och den är helt groggy men vaknar till liv och jamar skräckslaget.
Lilla lilla stackare...
Känner igenom den så alla ben är hela och ryggen, och det verka inte vara i sönder.
Tar sedan en stege och klättrar upp med den, får då se 3 till små nyfikna kattungar, varav den ena rusar rakt emot mig och om jag inte stoppat den hade den fallit pladask ner i golvet.
Lämnar sedan kattungen där som ramlat ner, och klättrar ner o tar undan stegen.
Hinner precis gå iväg då ena tjejen i stallet skriker - ÅÅÅh nej!!
vänder om och kollar och då har en annan litan stackare ramlat ner och jag rusar i panik till den, den ligger helt still och jag tar upp den och den vaknar och verkar helt yr.
Stoppar den innanför tröjan och tar fram stegen och beslutar mig att plocka ner alla kattungar innan någon slår ihjäl sig, de är ju så pyttesmå.
Tar ner alla och ser inte till mamman, lägger dom i en korg i gamla grisstallet och täcker för allt tänkbart de kan ramla ner i eller skada sig på.
Sen går jag ut och ser att stallägaren kommit hem och berättar vad som hänt till henne och hon ska kolla till dom och ev. ge mjölkersättning om nu mamman inte skulle gå till dom vilken är liten risk, risken är ju att hon flyttar upp alla kattungar på loftet igen så de ramlar ner och slår sig igen.

Usch har nog aldrig sett nåt så hemskt när nåt så hjälplöst bara ramlar rakt ner i betonggolv, trodde att dom brutit nacken eller ryggen och var nära gråten med det visade sig att de bara blivit omskakade. Får se hur dom mår imorrn och hoppas mamman går till dom nu under natten så de får mat...

Sv: hemskt!!!!

:cry:

uuuusch! vilken panik jag ahde fått om de inte kvicknade till sen!

det fick jag ändå, den andra som ramlade ner kort efter tog min pappa upp och jag sprang till honom och utbrast "Är den hel?!" i full panik..
Den hugger till nåt så fruktansvärt i hjärtat när man ser nåt så hjälplöst bara ramla ner så :(

åååh...
de e så himla söta å gosiga! tänk om mina småttingar hade råkat ut för nåt liknade...
har "bara" klämt en kattunge i dörren...det är typ d värsta....jag "gjort"

Puh, tur att fallen gick bra..
Då har nog dessa två avverkat ett av sina nio liv.

Hoppas det går bra för dem i fortsättningen!

Usch, stackarna!

Men om deras mamma bestämmer sig för att dra upp dem på loftet igen, kan ni då inte lägga ut lite halm eller spån där under, så att de landar mjukt? :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 571
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 718
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 342
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar... 2
Svar
27
· Visningar
3 281
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka