Hemsidor!!

endera anteckningar eller word. skriver koderna eller också kladdar jag i word själv, men det blir så mycket extra tjafs med då. Bättre med koder i anteckningar då.

kodar i anteckning, grafik & sånt i photoshop. hade förut dreamveaver, men orkar inte ladda hem det.

Jag gör numera alla hemsidor i Dreamweaver men det blir ju en del pillande med kod där också (tyvärr, tycker den kunde läsa tankar istället ;) ). Grafiken gör jag i Photoshop och Paint shop pro.

/Erica

Dreamweaver, Anteckningar, Photoshop, Utforskaren och WS_FTP. Ibland även något annat "specialprogram"...

Dreamweaver använder tydligen många, är det ett svårt program. Vet att jag har det här någonstans men har aldrig använt det...

Har alltid använt Frontpage. Enkelt och lagom med finesser. Sen så använder jag alltid bildprogram vid sidan av.

dreamweaver mx (de där mx är viktigt ;) ) mycket behändigare och tidssparande än att sitta och knata i anteckningar.

använder photoshop cs till grafiken, ev. illustratior också, beror på vad som ska göras!

nej personligen tycker jag inte det är särskilt svårt. dock får jag aldrig som jag vill så jag skriver i htmlkoden i alla fall och då kan jag lika gärna skriva den från början.

Emacs använder jag hemma. Det är ett vanligt textbehandlingsprogram.

Annars har jag använt både Dreamweaver och Frontpage men jag blir helt vansinnig över all blajkod som de lägger in här och där.

Jag vill rekommendera JAlbum, om ni vill göra fotoalbum. Jag har just upptäckt detta eminenta program efter en artikel i Ny Teknik och har inte hunnit utforska alla finesserna, men så snyggt förpackade som påskbilderna blev så snyggt har aldrig någon fotoalbum blivit som jag har påtat ihop själv. Det bästa med programmet är att det är gratis. JAlbum

Annars använder jag FrontPage och Photoshop samt PaintShop Pro.

/Soapbubble

Liknande trådar

IT & mobiler Plötsligt kan vi inte gå in på vissa hemsidor på vårat wifi. Tex inte min högskolas hemsida, eller här på bukefalos. Aftonbladet funkar...
Svar
6
· Visningar
379
Senast: Tarnin
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
278
Senast: sweep
·
IT & mobiler Ja, det var först igår som jag hörde detta ord. En bekant föreslog en Dongel som lösning på mitt internetproblem. Är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka