Hemsidebyggande - program och så

gul_zebra

Trådstartare
Vill flytta på min hemsida, men jag fattar absolut ingenting.
Skulle vilja göra en någorlunda professionell sida, lättnavigerad med meny i egen list på varje sida utan att behöva skriva samma ord och länkar på varenda sida som förut. Vilket program är enkelt och bra? Var kan jag lägga upp sidan? Någonstans där man kan göra sidan direkt på internet?
Har redan provat både angelfire och geocities, angelfire förstår jag mig inte på och geocities blir ju skit rent ut sagt. Försökt även med spray men fattar ingenting.

Skulle vilja göra något i stil med som den redan är uppbyggd (kolla här) men snyggare, utan att själva msn står med överallt och att menyn aldrig tycks passa in. Hur? Någon som har lust att hjälpa lilla mig som är så trögfattad med sånt här? :)
 
Spray tycker jag är ett bra val. Sen får man givetvis stå ut med reklman eftersom det är gratis.

Vet inte hur du skött det på msn, men lite kortfattat så gör man så här på spray:

Gå in på:

http://www.tripod.spray.se/

Klicka på Ny på Spray över där man kan logga in. Skapa dig ett användarnamn. Sen går du dit igen och loggar in.

Klicka sedan på Online-verktyg i menyn till vänster.
Sen klickar du på WebFTP och sen på Öppna WebFTP nu.

Där kommer du in på ftp:n för spray. Där kan du antingen ladda upp sidor och bilder eller så kan du göra sidan direkt på internet.

Om du har problem med att förstå WebFTP får du säga till så kan jag försöka lotsa dig igenom det. Första gången är det alltid lite knepigt, men sen när man väl gjort det en gång är det hur lätt som helst. ;)
 
Om du vill göra en mer proffsig hemsida så rekommenderar jag att du bygger den själv, på din egen dator, och skickar upp filerna, istället för att bygga den direkt på nätet. Det brukar nämligen vara ganska begränsat.

Dreamweaver är ett mkt bra program att bygga egna hemsidor i. Frontpage är också bra, men kan generera lite skum kod ibland...
 
Har funderat på det förut, ska nog prova det först och främst. men var kan man lägga upp det någonstans? :confused:
 
Var finns fler (gratis) ställen att lägga upp sidan på?
f2g tar inte emot fler gratis, och den danska fattar jag inte ens hur man loggar in på :crazy:
 
Sv: Hemsidebyggande - program och så

Jag har samma problem. JAg har också min sida på msn och vill ha en annan mer proffsigare, men jag fattar inget jag i heller.......
 
Sv: Hemsidebyggande - program och så

Jag tycker det är allra bäst att skriva koden själv i anteckningar och ladda upp med ftp
 

Liknande trådar

IT & mobiler Varför anses drop down menyer och frames vara så "ute"? Jag gör en hemsida åt några kompisar (www.sleddogs.nu) och har som ni kan se...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Hm, sitter och bygger en hemsida i BlueVoda och det går (gick :angel:) rätt bra fram tills att jag skulle börja länka ihop mina sidor...
Svar
5
· Visningar
1 417
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 763
Senast: gern
·
C
Ridning Här kommer artikeln, hoppas det är ok att jag lägger in den? Frågan låg ute så jag avvaktade men fick inget nej, så här kommer den! Håll...
Svar
14
· Visningar
2 230
Senast: -moa-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp