Hemmakontor för två personer, hur har ni löst det?

mino

Trådstartare
Jag håller på att göra i ordning i vårt arbetsrum men jag får inte till en vettig möblering. Egentligen skulle jag vilja ha två skrivbord men tyvärr verkar inte ikea ha kvar det skrivbordet (glasskiva med benbockar i ek) som vi redan har. Tillfälligtvis har vi löst det genom att dela på skrivbordet från varsitt håll men jag tycker inte att det funkar, det går inte att hålla ordning då. Vi arbetar sällan båda två samtidigt i rummet och det är framför allt jag som arbetar hemifrån. Så min tanke är att vi ska kunna ha en arbetsplats som vi delar på men det innebär ju i så fall att man får hålla på att plocka undan sin laptop vilket är lite opraktiskt. Dessutom är problemet att barnen i bland sätter sig vid datorn och då gäller de att de sitter vid vår hemmalaptop hellre än nån jobblaptop.

Är det nån som har nåt smidigt system för delat hemmakontor som funkar för allas behov??

Sv: Hemmakontor för två personer, hur har ni löst det?

Vi har tänkt göra om vårt "hemmakontor". I dagsläget har vi ett skrivbord och ett databord bredvid varandra. Det fungerar inte så bra och är inte optimalt utrymmesmässigt.
Det är tex ett mellanrum mellan dessa bord som ej går att utnyttja.
För att inte tala om alla femtioelva ben att dammsuga runt...

Vi har tänkt skaffa en/två skivor, totalt 3 m, som vi sätter upp på väggen med typ ELFAsystem. Under dessa ska vi ha hurtsar på hjul. Dels för att kunna ta fram vid dammsugning och dels för att kunna flytta om vid behov av plats.
Vi ska ha en hurts var för papper och annat (typ IKEAs Helmer) och något med hjul att ställa den stationära datorn på.

Kan något liknande vara tänkbart kanske?

det skrivbordet (glasskiva med benbockar i ek) som vi redan har
Annonsera på Blocket etc under köpes?

been there done that. Det är inget kul när man ska jobba hemifrån. :(

Ja vi får överväga det. Var förbi ikea igår för att kolla ordentligt men varken den klara glasskivan eller några benbockar i ek överhuvudtaget fanns. Så länge är det iaf urstädat och en arbetsplats. Man skulle ju iofs kunna göra en separat till barnen har jag funderat på, det finns plats för det.

Kan ni inte sälja det ni redan har och sen köpa nytt som passar bättre?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka