Hemmagjort klösträd

Sar

Trådstartare
Vi bestämde oss för att göra ett eget klösträd. Jag fick gratis papprör på en mattaffär och köpte en stuv som skulle gå bra att klösa på (kostade 100 kr).
Jag hade sedan tidigare över lite fejkad fårull vi kunde sätta på plattorna.
Så här blev det
090822+%281%29.JPG

och med katt på (som lyckats klösa sig både runt ögat och i näsborren och därför ser rätt mosad ut.)
090822+%288%291.JPG

Bjuder också på några bilder på tidigare katter vi haft.
Sambons britt Churchill
churchill1.jpg

Min bondkatt Balthazar
Baltazar1.JPG

Sv: Hemmagjort klösträd

Jättefint! :bow: Mysigt det ser ut med fårullen.. :love:
Är det typ heltäckningsmatta som sitter på rören?
Jag köpte "bilmatta" när jag gjorde första egna trädet, men mina amazon-katter trasade sönder den ganska omgående, så då köpte jag sisalrep och lindande på.

Vilken fin, ser bättre ut än köpta ju! :)

Hur har du fäst rören på träramen/botten?
Hur har du fäst stuven på rören sedan? :)
Vad är det för stuv? För typ av matta alltså.

*nyfiken, för jag vill ha en till kattställning men är arbetslös så ekonomin är begränsad..*

Jättefint! :bow: Mysigt det ser ut med fårullen.. :love:
Är det typ heltäckningsmatta som sitter på rören?
Jag köpte "bilmatta" när jag gjorde första egna trädet, men mina amazon-katter trasade sönder den ganska omgående, så då köpte jag sisalrep och lindande på.

Det var en heltäckningsmattestuv jag köpte på mattaffären där jag fick rören. Den var lite kraftigare än "vanlig" heltäckningsmatta, mer lik den som man kan ha att borsta av skorna på. Hittills verkar den vara hållbar men vi får väl se när han blir större och får mer kraft i tassarna.
Fårullen är väl den som skulle kunna fara först men jag jag hoppas att han inte kommer att vässa så mycket där.

Rören är nedstoppade i träramen med extra förstärkning på sidorna på undersidan. Det skulle säkert fungera att göra en rund kloss och stoppa upp i rören också. Stuven är lätt limmad och sedan fasthäftad.
Stuven köpte jag på mattaffär och det var en kraftigare typ som de sa att folk brukade använda till klösträd.
Det blev ett väldigt billigt klösträd (positivt för oss) men hittills verkar det fungera utan problem. Det roliga är ju att man kan designa det som man själv vill!

Vilken fin, ser bättre ut än köpta ju! :)

Hur har du fäst rören på träramen/botten?
Hur har du fäst stuven på rören sedan? :)
Vad är det för stuv? För typ av matta alltså.

*nyfiken, för jag vill ha en till kattställning men är arbetslös så ekonomin är begränsad..*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama