Hemmagjort godis

McMarco

Trådstartare
Är det någon som gör godis själv? Jag vill jättegärna ha tips på både enkelt och lite mer bökiga godisar (eller kanske kex) man kan göra själv. Det viktiga är att era hundar "gör vad som helst" för en bit :d Är sugen på att mixtra lite i köket, och kanske kan det bli julklappar av det också.

Sv: Hemmagjort godis

Jag gör inte själv, men min kompis har en svamptork enbart för allt hundgodis hon gör av torkat kött. Mina hundar fick smaka några bitar torkat rådjur och blev helt saliga :D

Jag brukar torka blodpudding- eller leverpastejbitar i ugnen. Galet populärt hos hundarna :)
Har även funderat torka kycklinghjärtan, men lyckas aldrig komma aldrig ihåg att köpa det när jag är på affären :meh:

På hunddagiset min hund går gör dom kex som luktar så gott att man själv skulle vilja smaka ^^ dock är det oxhjärta och lever i så jag har hejdat mig :p
Sen så är torkad lever en stor hit också!

Det är jättelätt att göra eget godis!
Köp kött eller inälvor av valfri sort (rent kött eller kycklinghjärtan, lever, njurar...), skär i småbitar, lägg på en plåt och sätt in i ugnen på ca 100 grader. Öppna luckan lite ibland eller sätt en kniv som stopp så att den inte stängs helt, då försvinner fukten och allt torkar snabbare.

Jag gör inte själv, men min kompis har en svamptork enbart för allt hundgodis hon gör av torkat kött. Mina hundar fick smaka några bitar torkat rådjur och blev helt saliga :D
Torkar hon torkat?
Jag undrar hur min svamptork skulle må av rått kött. Får väl leta fram bruksanvisningen och se om det står något. Köpa färdigtorkat är ju svindyrt.

Lever finns ju alltid att köpa billigt, kanske ska testa det. Godis man köper är väl ok, men det ger inte alltid den där wow-effekten hos hunden när det kommer fram. Och så är det kul att hålla på lite och greja själv också :)

Mina gör frivolter för ost och ostbågar :D

Springer: Hon torkar små bitar av rått kött, lagoma belöningsbitar vid träning liksom :)

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar