Hemmagjorda boxar "sökes!

G

Gikan

:D Nu e det så att jag ska bygga stall, men inte har råd att köpa såna där dyra färdiggjorda boxar, så nu vill jag inspireras! Ta fram alla bilder ni har på era stall o boxar!:bump: :banana:

Sv: Hemmagjorda boxar "sökes!

Finns redan en tråd som heter något i stil med bilder på egenbyggda boxar kolla in den så finns det nog en massa.

Vi har hemmagjorde boxar. Jag kollade lite hur "fabriksboxar" såg ut, ritade hur jag ville ha måtten osv och lämnade över till maken.

Storhäst boxen är 2,6 x 3,6 m och shettisboxen är 2,1 x 2,1 m. Hade velat ha större boxar, men fick inte plats. stallgången ska ju vara vettig också. Stallgången är 1,9 vid storhästboxen och vid shettisboxen är stallgången 2,5 m och det är där jag har min "skötselplats".

Har stallet upplagt bland mina bilder:

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=12312&catid=member&imageuser=195

/Lizzie

Vi har hemmagjorde boxar. Jag kollade lite hur "fabriksboxar" såg ut, ritade hur jag ville ha måtten osv och lämnade över till maken.

Storhäst boxen är 2,6 x 3,6 m och shettisboxen är 2,1 x 2,1 m. Hade velat ha större boxar, men fick inte plats. stallgången ska ju vara vettig också. Stallgången är 1,9 vid storhästboxen och vid shettisboxen är stallgången 2,5 m och det är där jag har min "skötselplats".

Har stallet upplagt bland mina bilder:

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=12312&catid=member&imageuser=195

/Lizzie

Jättefint ju!:bump:

allt är hemma gjort, pappa har svetsat o fixar, "guld"kulorna är från en gammal säng...

väggarna är ljusgrå

Jättefint ju!:bump:

Tack! Det är litet stall, men det funkar. Är meningen att jag ska ha stall i vår gamla lagård när vi någon gång kan höja taket där. Då kommer det bli mer än dubbelt så stort *längtar* . Detta stall är ett "provisoriskt" stall :D och vi byggde det för 3 år sedan... Blev så totalt fruktansvärt trött på att stå inackorderad... :angel:

/Lizzie

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 234
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 240
Senast: Tilde789
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama