Hemma i onödan - raketer

Corax

Trådstartare
Här tillbringades nyårsafton hemma helt i onödan...
Snäll som man är tänkte jag att det är lika bra att vara hemma kattens första nyårsafton med tanke på alla smällar och raketer.
Sagt och gjort.
Vid tolvslaget brakade helvetet lös, men vad gör katten? Han springer INTE å gömmer sig. Han rusar INTE runt i panik. Han blir INTE rädd. Nej då... i stället sätter han sig på fönsterbrädan och spanar på allt häftigt där ute.
Så där satt jag hemma helt i onödan. Fast i ärlighetens namn så var det väldans skönt. :p
Och det var ju tur att katten tog det med godan ro. Då vet jag ju till nästa år.

Hur reagerar era katter för smällare och raketer?

Sv: Hemma i onödan - raketer

Vi lämnade faktiskt katterna ensamna ett par timmar över tolvslaget trots att det var deras första nyår (mina föräldrar kom hem kl. 1). Men det smälls ganska friskt här utanför även innan dess, och katterna gjorde precis som dina och tyckte det var extremt spännande med alla dessa tjutande och blinkande prylar som underhöll dem. :D

/Erica

Fick rapport från morsan, som katten bor hos, att han hade varit framme ända tills det började smälla ordentligt strax före midnatt. Då gömde han sig under deras säng. Han kom fram en stund senare, när smällandet lugnade ner sig. Tidigare år har han gömt sig tidigare och hållit sig gömd längre, och hukad smugit omkring längs väggarna.

Kisse blir lite nervös och placerar sig gärna i hallen, där det inte finns fönster. Men han tar det ändå ganska lugnt, sitter där och väntar på att det ska vara över helt enkelt, sen är det inget mer med det.

Under dagen satt ena kissen och tittade efter vad det var som smällde eftersom att folk här började smälla tidigt.
Men vid 12 slaget så LÅG BÅDA TVÅ PÅ RYGG OCH SNARKADE! Då kände man sig lite fånig då man gått och oroat sig...:o

Mammas ena katt springer runt en del, han verkar inte vara rädd utan mer vild helt enkelt. Uppspelt liksom.
Andra katten lägger sig under sängen när det är som värst men å andra sidan ligger hon ofta där under.

Haha!
Ja i bland oroar man sig verkligen i onödan. ;) Men man får väl se det som nått positivt: att man verkligen bryr sig om sina djur. :)

Vad skönt att era katter inte bryr sig!

Min tös blev tyvärr jätterädd och ville bara ut (trodde väl hon kunde springa ifrån allt oväsen :crazy: ) Men till sist gömde hon sig under soffan och kröp inte fram förrän vid halv två-tiden. Hon åt sedan ingenting, förräns nu i eftermiddags då hon inte kunde stå emot torsken längre. Men usch.. Fy fan för nyår! Rena djurplågeriet anser jag..

Edit: Tycker du ska ha all cred som stannade hemma hos dina djur. :bow: Nu vet du hur de reagerar och kan vara mer lugn nästa årsskifte!

:) Tack!
Ja jag tänkte också så... nu vet jag ju så då kan jag med gott samvete slå runt nästa nyår. :p

Corax skrev:
Han blir INTE rädd. Nej då... i stället sätter han sig på fönsterbrädan och spanar på allt häftigt där ute.
Så har min kisse gjort i 6 år nu. Jag kan med gott samvete gå bort till parken och titta på raketerna. Hon sitter i sovrummet och tittar fashinerat på de fina blixtarna ovanför taket på grannhuset.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka