Hem o fritid juli 2024

Onsdag 3 juli

Åter till livet i går eftermiddag... så idag var jag laddad för att åka mot Bista, efter frukost. Sov i stort sett non stop, förutom vattenintag och damrumsbesök söndag morgon till tisdag lunch... I natt sov jag ungefär fem timmar.

Väl hemma, busa med katten, efter att ha bokat pedikyr åt henne, samt dricka kaffe o äta gorbypirog.

Aktivitetsrapporterat af och försäkringskassa
 

Torsdag 4 juli

God morgon, sömn 3+1. En halv kopp kaffe och en smörgå innan jag drar mot Bista. Som tur var, var jag uppe halv två i natt och tryckte i laddaren till promenadscootern. Annars kunde det gått illa.
 
Klarade mig från regnskur, en ung kille en trappa upp på andra sidan gården, kom o öppnade dörren åt mig...
 
Fredag 5 juli

Nu tog tålamodet slut. Jag ringde ÖBo och de hade skickat en snickare i förrgår, som kollade dörren INTE öppnaren. "Det är inget fel på dörren" och avskrev ärendet. Men nu tog den här kvinnan mig på allvar och skulle ta fastighetsskötaren i örat under dagen, så nu hoppas jag att något händer.
 
Dörröppnaren fungerar.

Vem f-n behöver gå charmkurs, när det enda som får folk att lyssna, är att vara en tvättäkta rövhatt!

:(
 
Städ- disk- och tvätt, under överinsikt av...

Kollade precis mailen, K hade skickat svar att hen sett mina mejl och vi ska försöka stråla samman på tisdag.
 

Bifogade filer

  • 2024-07-25.jpg
    2024-07-25.jpg
    83,4 KB · Visningar: 56
Söndag 7 juli

Vi hade internetspelsdag igår, Minnie o jag och spelade Guild Wars 2.

Jag vaknade kvart över två i natt, av det här...

Minnie har kloat och klängt lite då och då som kattunge och ungkatt i vardagsrummet. Härom dagen hoppade hon rakt upp i gardinen i vardagsrummet så panelvagen på ena sidan ramlade ner och själva stången krokade ur vid altandörren som tur var, var det i fredags så S snyggade till när hon kom från tvättstugan.

I natt, klättrade Minnie sakta upp i mörkläggningsgardinen här i sovrummet TRE gånger, trots att matte körde med "mörka rösten"...

Men det är förhoppningsvis paus på det ett tag, efter i morgon. För då ska jag ta med mig fröken M till zoobutiken för "pedikr".

Fröken fyller 3 år i december...

Nu åter mot Guild Wars 2. Jag knäckte koden på en bana igår och lyckades knipa en ny mount "kaninen"...
 

Bifogade filer

  • 449766702_10160718715657620_4442987094348044953_n.jpg
    449766702_10160718715657620_4442987094348044953_n.jpg
    61,8 KB · Visningar: 31
Det tog ett par timmar att lösa banan inklusive en timmes närstrid med boss. Nu har jag kramp i fingrarna.

God natt
 

Bifogade filer

  • 4eda5934-4900-42b2-8152-9a7f7f321198.jpg
    4eda5934-4900-42b2-8152-9a7f7f321198.jpg
    141,4 KB · Visningar: 29
Måndag 8 juli

"Vad då, måndag igen?...."
 

Bifogade filer

  • 2024-07-08.jpg
    2024-07-08.jpg
    49,2 KB · Visningar: 17
Det tog 20 minuter och två "tuggpinnar", att få in Minnie i buren. Sedan var det promenadscooterlarm ända upp till #CityZoo som inte gick att "stänga av"... Väl inne i butiken tog H hand om buren och var borta en stund. Minsta problemet var att få in henne i buren, sa H när hen kom tillbaka, för klippa klor är ju inte SÅÅÅ kul. Men Minnie uppförde sig som vanligt och vi tog oss hem likaledes larmande. Då hade det börjat regna, så jag blev blöt. Men Minnies bur var bara fuktig på utsidan.
 
Ti 9 juli

Frukost på Södermalm... Träta med katt, "ÄT, ditt skrälle!". "Nej, inte MIN smörgås, din mat är i kokvrån."
 
Fre 12 juli

Sovit skapligt djupt i natt förutom mellan 2-4, då jag vände o vred mig samt hade djupa filosofiska funderingar... Om vad? undrar ni... DET gör jag med.

Nu, ska jag puttra mot Bista.
 
Lö 13 juli

Minnie blev curlad första 2 åren. Nu är hon fanatisk, de timmar jag är hemma o vaken. På, framför, bakom och bredvid... konstant och stora förebrende ögon när jag går ut genom dörren eller kommer hem utan något åt henne. Igår blev hon överlycklig när jag kom hem med kattströ. Jag städade ur och fyllde på lådan. I natt vaknade jag av att Minnie försökte välta kartongen och göra kattlåda av halva sovrummet....
😛
 
Må 15 juli

13.20 - Nu får vi se hur blöt jag blir innan jag kommer hem. Spöregnet gav sig... Men det skvalar bra nog
Tar sats....

13.45 - Brrr... Hutter....Fryyyys...
Nu hoppa ur varenda dyngsur klädtrasa o krypa in i plyschrocken....

14.15 -
Nä, det får bli en balja kaffe, för att tina upp.
Sedan ska jag ringa "Tobias" på Panda security som ringde upp mig när jag var på väg hem. Jag mejlade dem igår för att dra ner från 3 till 1 enhet... då jag från början köpte panda för pappas skull
❤

Då fick jag standardmejl på googlesvensska att man var tvungen att själv göra något.... Men som sagt, jag ska ringa upp Tobias när jag slutat skallra med tänderna...
 
On 17 juli

I morse hade jag kunnat tänka mig att göra som katten... Det är riktigt sjusovarväder. En timme, innan jag skulle ta min promenadscooter till utbildnings- och yrkesförmedlingen VRÄKTE regnet ner. När jag tagit på mig regnrock och funderade på regnbyxor, som fått fötter ur promenadscooterkorgen på stan någon gång... så föll valet på två rosa soppåsar som jag klippte botten ur och drog på mig som regnkjol. Sen ut i gråvädret... och naturligtvis, inte en droppe regn på hela vägen.

Ha en fin dag, var ni än är och hör ni... Glöm inte paraplyet, även om solen skiner när ni går ut. :D
 
"You are the masterpiece of your own life. You are the Michelangelo of your own life. The David you are sculpting is you."
/Rhonda Byrne

Detta citat betonar vetskapen om att vi alla har makten att skapa våra egna liv och forma vår egen framtid med våra tankar, handlingar och intentioner.
 

Bifogade filer

  • Kastanjeträd.jpg
    Kastanjeträd.jpg
    98,4 KB · Visningar: 8
Efter en enbart nudelvecka inget annat förutom kaffe, har jag idag fått pension så det blir "Dånken"-frukost idag!!! :heart
 
On 24 juli


Jag fick gå upp i natt o slita fram ett påslakan och ta bort täcket ur sängen. Så jag har väl sovit något mer i natt och behöver kanske inte somna framför laptopen på Arcus, så jag får gå ut en sväng dom igår....

KE pratade med Z igår, när jag lyckades få hen som första handläggare sedan i december att jag kan andra saker än sitta vid dator... som syns på mitt cv och alla papper jag fyllt i fem gånger, som ingen uppenbarligen läser och som jag skrivit på aktiv.Arcus portal, som tydligen heller ingen av personalen läser... Z ville ha en veckas betänketid på om jag kan få APP där.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp