Helt otroligt...

Humelibumlan

Trådstartare
Saker man inte tror kan hända ens med god fantasi-

Utan att nämna namn o plats. :angel:
Kille kör hem från tävling på kurvig landsväg i ca 70km/h, hästen i transporten lever som vanligt rövare och helt plöstligt ser han i backspegeln hur dörren till släpet åker upp och ur far hästen :eek: Rullar ett par varv på asfalten o hamnar på fötter.
Det är bara att stanna ekipaget på vägen, hämta hästen som bara står där på vägkanten, fälla ner luckan o lasta på och åka hem. :eek: :eek:

Hur är det ens möjligt att en normal stor häst kan ta sig ut genom den lilla dörren, rulla runt på asfalt och bara få lite skrapsår, behövde inte ens veterinärvård... han körde ju för sjutton i 70km/H? ? :eek:

Sv: Helt otroligt...

Har varit med om en bjässe till halvblod som trängt sig ut genom en extremt mini-framdörr... Den hästen drog med sig halva väggen i sin iver, men ut kom den med några banala skrapsår.

Däremot aldrig ens hört talas om en häst som kastar sig ut under färden, rullar runt, ställer sig upp och lastas villigt på sedan igen... Cooolt! :cool:

OOOops! Ja det ÄR helt otroligt.
Att det gick att lasta förvånar mig inte, det var ju inte vid lastnigen som det blev otäckt, åkning och lastning är två skilda saker.

Varför skriver du så :confused:
Du måste nog skriva nåt mer om det var ironi ;)

minternet skrev:
Att det gick att lasta förvånar mig inte, det var ju inte vid lastnigen som det blev otäckt, åkning och lastning är två skilda saker.
Fast hästen var "som vanligt" att åka med sen.. Kunde ju hoppats hästen lärt sig läxan och stod still... :angel:

Min pappa hade lånat 3 hästar för typ 30 år sen och när han skulle lämna tillbaka dem fick han låna en hästbuss. Då de var typ 600 m från stallet brakar det till därbak och så ser de en stor fet nordsvensk tränga sig ut genom skötardörren och galoppera hem till stallet :crazy:
Hästen hade sett stallet genom ett fönster antagligen och längtat hem eller nått sånt :p
Den förstörde hela hästbussen, som visade sig vara fuskbyggd, å andra sidan var det ju för ca 30 år sen, de var väl inte så noga då.

Jag kan inte fatta hur dessa hästar gör... kommer ju knappt in genom lilla dörren själv? :confused:
Helt otroligt att den inte bröt sig.... nacken eller ben :crazy: himla tur iaf

kanske ska kolla med en vet lr equterapeft endå den måste ju ha fått ont i muskler o kanske fått nån spricka i ryggraden lr nåt annat.

det enda jag kan säja är att min cykel som e typ antik rammlade av från cykelstället i 80km i timmen och fick bara lite "skrubbsår" hade det varit en av dagens cyklar hade den väl varit en kapryl vid det här laget.

minternet skrev:
En bekant blev påkörd så transporten välte på sidan och ena hästen låg på den andra. Det var bara att lasta på ponnyna på nästa transport. Men jag tror dom missade tävlingen!

AnnaKarinA skrev:
Jag kan inte fatta hur dessa hästar gör... kommer ju knappt in genom lilla dörren själv? :confused:
Helt otroligt att den inte bröt sig.... nacken eller ben :crazy: himla tur iaf
Precis, jag har svårt ta mig ut genom den lilla dörren utan att slå i något :o

Gullan86 skrev:
kanske ska kolla med en vet lr equterapeft endå den måste ju ha fått ont i muskler o kanske fått nån spricka i ryggraden lr nåt annat.
Alltså, hästen klarade sig med skrubbsår och det hände inte "igår" utan hästen är tillbaka på tävlingsbanan frisk o kry :D

Ja det har jag inte tänkt på!! :idea:
Så är det faktiskt ofta! :angel:
Kramis / M

Jag vet en häst som tog sig ut genom lilla dörren fram på en häslastbil. Han bröt nacken och dog direkt.

Jag kan inte fatta hur han bar sig åt, det var evdelat med bommar och väggar men han levde väl rövare.. tyvärr.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 351
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har rätt nyligen fått hem en häst som jag har lite problem med vid lastning. Jag har aldrig haft några grava problem vid lastning...
Svar
17
· Visningar
1 553
Senast: dee79
·
Hästmänniskan Jag har alltid kört min häst på vänster sida i transporten då man får lära sig att det är säkrast om det skulle hända något, som om tex...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 575
Senast: axel
·
F
Hästhantering Ja, ibland undrar man... Jag har en söt liten korsningsponny i "medelåldern" som blev inriden för sådär tre år (jodå!) sedan. Vi red...
Svar
7
· Visningar
2 029
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama