Helt kalt där sadelgjorden brukar sitta....

A

allessa

vad är detta?
Vi ser inga kryp (inga löss) överhuvudtaget, pälsen faller liksom bara av.
Skabb eller mjäll?
Någon som vet?
Hon kliar inte sig där, verkar inte öm, det går att borsta och klappa, hon bryr sig inte ens, men det ser ju inte så roligt ut med det kala.
Om man tar tag i pälsen som sitter bredvid och drar så lossnar det bara. Med lite vitt i botten av pälstussen....
Jag har haft uppehåll i ridning med sadel, har ridit barbacka för att det ska få växa ut, men det går väldigt trögt.
Är tacksam om ngn vet något.
Har sökt på forumet men inte hittat ngt som liknar detta.
Kan tillägga att jag alltid är jättenoga när jag spänner gjorden, kollar så att den inte nyper eller sitter för hårt och att jag efter varje ridpass alltid borstar av gjorden och känner med handen där den suttit på henne. Men så en morgon så var det bara kalt... :confused:

Sv: Helt kalt där sadelgjorden brukar sitta....

Precis så var det för vårt halvblod förra året!
Vi trodde att han fått någon ohyra men det var helt enkelt pälsfällningen! Det växte ut ny päls efter ettag på de kala fläckarna, så jag tror du kan vara lugn! ;)

Jag tror också på pälsfällningen, min häst blir inte kal men väldigt tunnhårig just där sadelgjorden sitter, efter ett tag växer ny fin sommarpäls ut där :laugh:

Precis så var det för vårt halvblod förra året!
Vi trodde att han fått någon ohyra men det var helt enkelt pälsfällningen! Det växte ut ny päls efter ettag på de kala fläckarna, så jag tror du kan vara lugn! ;)

:bow::bow::bow::bow:
Tusen tack *puh*, då kan jag slappna av då.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 3åriga hane har haft problem med huden till och från i ett år nu. Han får hela ryggen och sidorna full med skorpor och krustor som...
Svar
13
· Visningar
3 183
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka